eSKY.pl zarabia nawet w kryzysie i inwestuje w rozwój

przez | 18/08/2009

eSKY.pl – internetowe biuro podróży i serwis z biletami lotniczymi przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2009 roku. Obroty sięgnęły 60,5 mln złotych (84% przychodów za cały 2008 rok), a zyski 1,4 mln (87% zeszłorocznych zysków). Perspektywy na drugie półrocze są pomyślne – serwis zrealizuje prognozy przychodów (115 mln złotych).

Serwis eSKY.pl wydaje się odporny na kryzys, który skłania Polaków do oszczędności i boleśnie dotyka wiele innych firm z branży. Ze znaczącym pogorszeniem sytuacji ekonomicznej na świecie mieliśmy już do czynienia w zeszłym roku. Mimo to, w eSKY.pl założono na 2009 rok wzrost przychodów ze sprzedaży o niecałe 60% (do 115 mln zł) oraz wzrost zysków o prawie 100% (do 3 mln zł). Pierwsze półrocze pokazało, że w kryzysie rozwój jest możliwy. Zrealizowano 50% tych prognoz, osiągając przychody w wysokości 60,5 mln złotych. W drugim półroczu, serwis nie spodziewa się spadku dynamiki wzrostu. Planowane przychody zostaną osiągnięte, zysk netto na koniec roku będzie jednak niższy od planowanego, gdyż środki zostaną przeznaczone na inwestycje w rozwój organiczny oraz związany z nim wzrost zatrudnienia.

„Kontynuujemy politykę zdecydowanych działań. Pozycja lidera na rynku, którą obecnie zajmujemy, nie jest przecież dana raz na zawsze. Dlatego nie możemy stać w miejscu. Poza poszerzaniem grona serwisów partnerskich, korzystających z naszej technologii i naszego wsparcia, chcemy wzbogacić ofertę i zaproponować klientom szereg nowych, innowacyjnych rozwiązań. To jednak wymaga sporych inwestycji.” – wyjaśnia Piotr Stępniewski, Prezes eSKY.pl.

W kwietniu, partnerami eSKY.pl zostali tak duzi gracze jak Onet i Wirtualna Polska. Drugie półrocze przyniesie poważne inwestycje w rozwój organiczny. W tym roku, eSKY.pl wyśle w podróż lotniczą 200 tys. pasażerów. To doświadczenie w bezpiecznym organizowaniu wyjazdów ma pomóc w silnym wejściu na rynek internetowych biur podróży. Serwis rozbuduje ofertę wczasów i wycieczek od najlepszych touroperatorów. Pojawią się popularne na Zachodzie, a słabo jeszcze znane w Polsce usługi, które mają szansę znacząco zmienić oblicze internetowych zakupów produktów turystycznych w Polsce. Rozwiązaniem o niezwykłym potencjale, ciągle niewykorzystanym w Polsce, będzie usługa dynamicznego pakietowania, która umożliwia klientowi samodzielne skomponowanie dowolnej wycieczki, w tym wybór odpowiadającego mu zakwaterowania, środka transportu czy atrakcji turystycznych.

„Wdrożymy również nowatorskie i niespotykane jeszcze w naszym kraju rozwiązania w systemie rezerwacji hoteli online. Przygotowujemy także ofertę ubezpieczeń podróżnych oraz transferów. W ramach usługi transferu, w wybranych miastach Polski zaproponujemy transfer taksówką z domu na lotnisko i z lotniska do domu. Opłata będzie atrakcyjna i stała, niezależnie od tego, jak daleko od lotniska klient mieszka.” – wylicza Piotr Stępniewski.

Elementem strategii rozwoju jest ekspansja zagraniczna. W październiku 2008 roku ruszył w Bułgarii portal eSKY.bg, w bieżącym roku w Rumunii zostanie uruchomiony podobny serwis eSKY.ro.