Diabeł tkwi w… Visualu

przez | 17/08/2009

Dziś, żeby osiągnąć sukces w handlu, nie wystarczy reklama i ciekawa oferta. Liczy się sposób zaprezentowania produktu, niebanalna aranżacja wnętrza i kilka ciekawych detali. To tajniki Visual Merchidisingu.

Merchandising rozumie się jako stosowanie reguł ekspozycji produktów zwiększających zakup. Visual Merchandising to pójście o krok dalej. Oznacza poszukiwanie oryginalnych pomysłów na prezentację produktu w oparciu o zasady aranżacji wnętrz, doświadczenie w kreowaniu przestrzeni handlowej i twórczą wyobraźnię. Jest sposobem na ożywienie brandu, aby kupowanie było łatwe i przyjemne.

DOMOTEKA, prestiżowe centrum wyposażenia wnętrz, podkreślając swoje pionierskie podejście do kwestii handlu, zorganizowało dla swoich najemców szkolenie obejmujące podstawy Visual Merchandisingu. Konsultanci brytyjskiej firmy Visual Thinking – Jeanette Cheetham i Brendan Gordon – przyjęli zaproszenie DOMOTEKI już po raz trzeci. Przeprowadzone przez nich warsztaty miały na celu zwiększenie świadomości komunikacji wizualnej u najemców.

Po szkoleniu zweryfikowano zdobytą przez najemców wiedzę. DOMOTEKA zorganizowała konkurs dla najemców, aby ocenić efekty praktycznego zastosowania zdobytych umiejętności. Do walki o wygraną stanęło 28 salonów. Zwyciężyły ex equo salony Almi Decor i NAP. Ponadto wyróżniono sklepy: Bodo, Arino House, Willow House, Haestens, BoConcept oraz Zone.

W jury konkursu zasiedli: przedstawiciele Visual Thinking – Jeanette Cheetham i Brendan Gordon, Elżbieta Ratajczyk, marketing manager Centrum Wyposażenia Wnętrz DOMOTEKA, Tomasz Tarasewicz, stylista DOMOTEKI i Anna Niebieszczańska, kierownik salonu Bodo, zwycięskiego w ubiegłym roku.

Centrum Wyposażenia Wnętrz DOMOTEKA

Ul. Malborska 41

03-286 Warszawa