Hotel Profit testuje przydatność Twitter.com dla polskich hotelarzy

przez | 13/08/2009

50 dni – tyle dokładnie trwało „zdobycie” 500 obserwatorów profilu miesięcznika „Hotel Profit” na popularnym serwisie mikroblogowym Twitter.com. Wśród obserwatorów można znaleźć hotelarzy z USA, inwestorów z Dubaju, czy doradców hotelowych z Majorki. Krótko mówiąc – Internautów zainteresowanych branżą hotelarską.

66 000 „followersów”

hp– 500 obserwatorów to może nie jest astronomiczna liczba, ale w porównaniu do pism skierowanych do szerszego grona odbiorców, jak „Newsweek Polska” (122 obserwatorów) czy też „Marketing & More” (520 obserwatorów) możemy mówić o tym, że nasz miesięcznik cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Internautów – mówi Dagmara Ziemiaszewska, redaktor naczelna miesięcznika „Hotel Profit” – Poza tym, trzeba pamiętać, że Twitter działa kaskadowo, tzn. jeżeli nasz profil obserwuje osoba, która ma np. 20 000 obserwatorów, to każdy z postów zamieszczonych na profilu Hotel Profit jest czytany przez te 20 000 osób. Rekordzistą w naszym profilu jest osoba mająca ponad 66 000 „followersów”.

– Od pewnego czasu dużo się mówi o Twitterze, jako efektywnym narzędziu do działań PR i marketingowych – dodaje Tomasz Janczak, wydawca miesięcznika Hotel Profit – postanowiliśmy więc sprawdzić jak to rzeczywiście działa. Założyliśmy konta trzech polskich hoteli i już możemy potwierdzić, że dzięki naszemu „ćwierkaniu”, strony www testowych hoteli odwiedziło w ciągu tygodnia dodatkowo 300 osób, głównie z zagranicy.

Mikroblog miesięcznika Hotel Profit można znaleźć pod adresem twitter.com/HotelProfit. Znajdują się tam głównie zapowiedzi aktualnych artykułów publikowanych w cyfrowej wersji magazynu.

Obecność w serwisach społecznościowych

Obecność na serwisie Twitter to nie jedyny przykład uczestnictwa w serwisach społecznościowych – grupę miesięcznika można znaleźć także na serwisie Goldenline.pl, blip.pl, bebo.pl a także w branżowym, międzynarodowym serwisie społecznościowym WIWIH ( Who Is Who In Hospitality). Na Linked In, Hotel Profit tworzy grupę hotelarzy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, promując tam m.in. swoje nowe, angielskojęzyczne wydawnictwo Hotel Profit Central Eastern Europe.