Centralka IP Platan Prima – VoIP stał się prostszy

przez | 13/08/2009

Firma Platan wprowadziła do sprzedaży małą centralkę IP o nazwie Platan Prima. Urządzenie jest idealnym rozwiązaniem dla małych biur, niewielkich oddziałów, sklepów, punktów usługowych i domów, gdzie z łączności VoIP i tradycyjnej korzysta jednocześnie kilka osób. Prima_RGBCentrala Prima posiada 3 zintegrowane konta VoIP (SIP 2.0), możliwość zarządzania przez przeglądarkę internetową oraz Plug&Talk – gotowość do pracy po wyjęciu z pudełka, ze wstępnymi ustawieniami fabrycznymi. Ciekawym rozwiązaniem jest funkcja Call Through pozwalająca na wykonywanie tańszych połączeń przez VoIP z telefonu komórkowego.

Platan Prima zastępuje tradycyjne bramki VoIP, będąc ich wygodniejszą w obsłudze alternatywą. W przeciwieństwie do bramek, wszystkie trzy konta VoIP dostępne są w Primie bez wybierania dodatkowych prefiksów. Nie wymaga też dedykowanych telefonów do poszczególnych kont VoIP – do sieci każdego z operatorów można dzwonić z dowolnego aparatu podpiętego do centralki. Obsługuje kodeki G.711 uLaw, G.711 aLaw, ADPCM, G.726, GSM.

Centrala Prima oferowana jest w konfiguracji bazowej: 3 porty VoIP + 2 linie miejskie + 6 linii wewnętrznych. Można ją rozbudować o 1 analogową linię miejską lub łącze ISDN BRA (2B+D) oraz o 2 lub 4 linie wewnętrzne. W standardowym wyposażeniu jest m.in. poczta głosowa dla wszystkich abonentów z długością nagrań do jednej godziny, 8 zapowiedzi głosowych, numery wielokrotne DDI/MSN dla linii ISDN i VoIP oraz identyfikacja numerów CLIP.

Dodatkowo w ramach promocji „Dotleń Primę” Platan oferuje w Primie skonfigurowane konto VoIP operatora Tlenofon, z możliwością wykonania do 100 minut połączeń oraz darmowy numer stacjonarny w jednej z pięćdziesięciu stref numeracyjnych operatora.