Ucz się języka i tańcz

Wyniki tegorocznych językowych testów gimnazjalnych pokazały znaczną różnicę w poziomie umiejętności młodzieży w miastach i na wsi. Według Minister Edukacji Katarzyny Hall dobry wynik z testu z języka angielskiego gimnazjaliści z dużych miast zawdzięczają temu, że uczą się języków również poza szkołą albo zaczynają się ich uczyć wcześniej.

Ministerstwo Edukacji Narodowej założyło, więc że przez trzy lata wynik z egzaminów nie będzie się liczył w rekrutacji do liceum. – Inaczej byłoby to głęboko niesprawiedliwe i krzywdzące dla tych wszystkich, którzy nie mieli szans na „lepszą” szkołę czy też wsparcie pozaszkolne – powiedziała Katarzyna Hall. MEN zdecydował też, że od września uczniowie gimnazjum będą uczyć się dwóch, a nie jednego języka i wprowadziło obowiązek prowadzenia zajęć językowych we wszystkich szkołach podstawowych od pierwszej klasy.

Raport Centralnej Komisji Edukacyjnej z ubiegłego roku o nauczaniu języków obcych wykazał, że o wynikach uczniów poza kwalifikacjami samych nauczycieli przesądza możliwość nauki w małych grupach, zajęcia w ramach kółek językowych i korzystanie z nowoczesnych pomocy multimedialnych. Niestety nie mogą tego zagwarantować uczniom wszystkie gimnazja. I tu pojawia się pole do popisu dla szkół językowych wypełniających niedobory publicznej edukacji, jeśli chodzi o języki obce.

Aby zachęcić nastolatków do nauki języków na dodatkowych kursach szkoły językowe stosują różne zabiegi marketingowe. Opublikowane w lipcu br. przez Millward Brown SMG/KRC wyniki sondażu wskazują, że największym autorytetem wśród młodych ludzi w wieku 13-24 lat cieszą się osoby, które znają z telewizyjnego ekranu. Dlatego wykorzystanie wizerunku popularnej osoby w kampanii promocyjnej może okazać się skuteczne. A przy tym, służy zwróceniu uwagi na tak istotną umiejętność, jaka jest znajomość języków obcych.

Szkoła Języków Obcych Profi-Lingua do swojej kampanii zaprosiła Gabriela Piotrowskiego – finalistę III edycji programu You Can Dance – Po prostu tańcz! Chce w ten sposób skutecznie skomunikować się z typowymi przedstawicielami najmłodszego Pokolenia Y, dla którego świat zmian, facebooka i experience tech (iPod, XBOX360) jest tym, który jest mu najbliższy. Jest to próba dotarcia do ludzi, którzy absolutnie ponad wszystko cenią sobie swoją niezależność i indywidualność. Bo tylko wtedy przekaz może być skuteczny jeśli zostanie przez nich zauważony i zaakceptowany.

– W tym roku poprosiliśmy o udział w kampanii promującej kursy dla młodzieży Gabriela Piotrowskiego z YCD – Po prostu tańcz!, ponieważ reprezentuje cechy i poglądy, z którymi utożsamiają się młodzi ludzie. Mamy nadzieję, że jego sukces zachęci ich to do zdobycia szerszych umiejętności językowych bez przymusu ze strony rodziców. A jego sukces będzie stanowić dla nich impuls do systematycznej pracy. Dotąd kursy przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego były rodzajem dodatkowego zabezpieczenia, szczególnie dla rodziców, którzy obawiali się, że szkoła niedostatecznie przygotuje ich dzieci do egzaminu, ze względu na jakość nauki języka i za małą ilość lekcji. Dlatego próbujemy zachęcić młodzież do dodatkowej nauki poprzez wizerunek idola. – komentuje Tatiana Saternus, metodyk ze Szkoły Języków Obcych Profi-Lingua.