Blue Grass kusi zapachem w promocji Daewoo Electronics – Neuromarketing na rynku AGD

przez | 11/08/2009

Agencja reklamowa Blue Grass jest pomysłodawcą i realizatorem niekonwencjonalnych działań prosprzedażowych promujących lodówki z systemem NO FROST marki Daewoo. Stworzona przez nią koncepcja zakłada wykorzystanie narzędzi marketingu zapachowego.

Z początkiem sierpnia 2009 roku ruszyła trzymiesięczna promocja pod hasłem „Strefa świeżości”, w ramach której Klienci mogą otrzymać 5 lat bezpłatnej gwarancji na lodówki marki DAEWOO z systemem NO FROST. Warunkiem skorzystania z promocji jest wypełnienie formularza na stronie internetowej organizatora. Akcja ta jest komunikowana w punktach sprzedaży poprzez naklejki informacyjne oraz nalepki zapachowe umieszczone na frontach lodówek oraz poprzez folder promocyjny z aromatyczną wklejką.

„Jest to pierwsza promocja wykorzystująca elementy marketingu zapachowego na polskim rynku sprzętu AGD! Dzięki badaniom nad neuromarktingiem powszechnie wiadomo, że przyjemny aromat potrafi wywoływać konkretne emocje, może tym samym wpływać na ludzkie zachowania i decyzje, w tym również na decyzje zakupowe. Jednak na polskim rynku to narzędzie nadal stosowane jest dość sporadycznie. Tym bardziej wierzymy w to, iż dzięki wykorzystaniu tak niekonwencjonalnego źródła i nośnika informacji jakim jest świeży, przyjemny zapach, promocja ta zyska zainteresowanie Klientów, co przyniesie DAEWOO wymierne korzyści.” – mówi Karmena Roztocka, Strategic Director agencji BLUE GRASS.

Dodatkowe wparcie promocji stanowi prowadzony równolegle konkurs konsumencki pod hasłem „Świeży pomysł na design”. Warunkiem udziału w konkursie jest dokonanie zakupu oraz zaprojektowanie grafiki dekoracyjnej na swoją lodówkę. Konkurs prowadzony jest za pośrednictwem internetu. Co miesiąc, organizator konkursu wybierze jeden zwycięski projekt, a jego autor otrzyma zwrot kosztu zakupionej lodówki. Łącznie zostaną przyznane aż trzy takie nagrody.

Promocja „Strefa świeżości” oraz konkurs „Świeży pomysł na design” mają na celu wyróżnienie lodówek marki DAEWOO od konkurencji oraz zwrócenie uwagi Klientów na produkty, które łączą nowoczesne rozwiązania technologiczne z oryginalnym wzornictwem. Zastosowane narzędzia marketingu zapachowego mają dodatkowo wywoływać pozytywne skojarzenia i emocje nabywców sprzętu AGD tej marki.