Markowa kampania reklamowa – ESKADRA Agencja Reklamowa dla Stowarzyszenia ProMarka

przez | 07/08/2009

Z początkiem sierpnia 2009 r. rozpoczęła się ogólnopolska kampania reklamowa na rzecz promocji produktów markowych. To już czwarta edycja społeczno-edukacyjnej akcji „Wybierz Markowe!” zainicjowanej przez Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. Odpowiedzialność za jej najnowszą kreację oddano w ręce firmy ESKADRA Agencja Reklamowa. Agencję wyłoniono w drodze przetargu.

Charakterystyczną cechą tegorocznej akcji jest promowanie „markowości” jako takiej, a więc samej idei marki. Dlatego zamiast komunikacji za pośrednictwem rozpoznawalnych logotypów producentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu ProMarka, jak to miało miejsce w latach ubiegłych, na billboardach wymieniane są korzyści wynikające z zakupu produktów markowych. Trzy wybrane wartości stanowią tu podstawę kreacji trzech zasadniczych layoutów kampanii:

  • oszczędny? markowy znaczy wart swej ceny,
  • wymagający? markowy znaczy jakość,
  • bezpieczny? markowy znaczy sprawdzony.

W ten sposób pokazano, że oprócz oczywistych benefitów emocjonalnych związanych z zakupem wyrobów cieszących się dobrą opinią i uznaniem, istnieje też szereg benefitów racjonalnych – bo wybieranie rzeczy markowych po prostu się opłaca.

Kampania reklamowa potrwa do końca września 2009. Layouty opracowane przez firmę ESKADRA Agencja Reklamowa zostały wykorzystane na kilkuset billboardach w 8 największych aglomeracjach (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Szczecin, Górny Śląsk). Oprócz plakatów outdoorowych, reklamy będą zamieszczone także w prasie i na portalach internetowych.

Media dla akcji reklamowej zakupił dom mediowy ZenithOptimedia Group. Oprócz projektów reklamowych, w ramach tegorocznej kampanii prowadzone są też działania public relations oraz badania dotyczące kupowania produktów markowych (MASMI na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka).