Wybierz Markowe – rusza czwarta edycja kampanii prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka

przez | 05/08/2009

Stowarzyszenie ProMarka zainaugurowało kolejną edycję ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej na rzecz produktów markowych.

Wzorem poprzednich edycji, także tym razem Stowarzyszenie zwraca uwagę na wybrane aspekty dotyczące świadomych wyborów konsumenckich. W kampanii, która rozpoczęła się 1 sierpnia br., ProMarka pokazuje korzyści wynikające z wyboru produktów markowych.

Producenci zrzeszeni w Stowarzyszeniu podkreślają, że wybierając produkty markowe wiemy, jakie wartości kryją się za daną marką, a to przekłada się z kolei na pewność dokonania trafnego wyboru przez konsumentów.

Integralną częścią kampanii są badania dotyczące kupowania produktów markowych, przeprowadzone przez firmę MASMI na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka.

Kampania jest prowadzona na 600 billboardach w ośmiu największych miastach. Cechą charakterystyczną kampanii jest to, że nie zobaczymy w reklamach nazw żadnych marek, a głównym jej przekazem są korzyści wynikające z zakupu produktów markowych. Kampania jest również wspierana przez największe tytuły prasowe oraz portale i witryny internetowe, na których ukażą się reklamy. Dodatkowo na stronie www.promarka.pl można wziąć udział w konkursie dotyczącym marki, w którym nagrodami są produkty ufundowane przez firmy zrzeszone w Stowarzyszeniu.

Kreację przygotowała Eskadra Agencja Reklamowa, media zakupił dom mediowy ZenithOptimedia, a działania public relations zaplanowała agencja Star PR.

W ramach działań public relations m. in. do dziennikarzy z piętnastu redakcji zostały przesłane okładki ze zmienionymi tytułami (mailing). Redaktorzy naczelni oraz sekretarze redakcji otrzymali także egzemplarz swojej gazety/magazynu z „drobną zmianą graficzną” w tytule oraz list w którym przedstawiciele Stowarzyszenia wskazują na konsekwencje wynikające z braku podejmowania świadomych decyzji konsumenckich.

Rafał Szysz, Dyrektor Generalny Stowarzyszenia ProMarka mówi: „W kampanii kładziemy nacisk na trzy elementy związane z produktami markowymi: oszczędność, jakość i bezpieczeństwo. Tegoroczna edycja jest kontynuacją wcześniejszych kampanii, w których pokazywaliśmy, że nie warto ufać anonimom oraz podróbkom. Chcemy informować, że produkt markowy to produkt ogólnie dostępny o gwarantowanej, stałej jakości.”

Z badań prowadzanych przez MASMI na zlecenie ProMarki w ramach kolejnej edycji kampanii Wybierz Markowe wynika, że postrzeganie markowości i cech z nią związanych różni się znacząco dla poszczególnych grup produktów. Marka produktu jest istotnym deklarowanym kryterium (podczas decyzji o wyborze produktu) już dla prawie połowy konsumentów (48%). Na przestrzeni lat zmienia się postrzeganie produktów markowych, choć trzeba też zaznaczyć, że „markowy produkt” jest różnie definiowany. W dalszym ciągu jest grupa respondentów, która postrzega produkt markowy jako drogi i luksusowy. Stowarzyszenie ProMarka chce również dotrzeć do tej grupy, wskazując na korzyści związane z wyborem produktów markowych, takie jak:

  • Oszczędność

Podejmując decyzje finansowe konsumenci starają się maksymalizować korzyści. Produkty markowe dzięki swojej jakości i trwałości, dłużej służą konsumentom, a z perspektywy czasu okazują się tańsze.

  • Jakość

Produkty markowe to produkty o wysokiej jakości, wielokrotnie sprawdzane i udoskonalane. Producenci dysponują zapleczem naukowym, wiedzą i doświadczeniem. Wykorzystują też najnowocześniejsze technologie, inwestują w badania, wprowadzają innowacje, które gwarantują wysoką jakość.

  • Bezpieczeństwo

Produkty markowe podlegają ścisłym kontrolom jakości, są monitorowane zarówno na każdym z etapów produkcji, jak i po opuszczeniu fabryki. Ich producenci, mając możliwość pełnej identyfikacji produktów potrafią, dokładnie określić, gdzie znajduje się i jak przechowywany jest każdy z produktów zanim trafi na sklepową półkę. Produkty markowe posiadając wymagane certyfikaty i atesty, często przewyższają stawiane im wymagania jakościowe.