Właściciel portalu Flysiesta.pl osiągnął obrót w wysokości 51,285 miliona złotych

przez | 05/08/2009

Firma JSC Interneto partneris zarządzająca internetowym portalem rezerwacji biletów lotniczych Flysiesta.pl, osiągnęła w pierwszej połowie 2009 roku obrót w wysokości 51,285 miliona złotych, z czego 3,815 w Polsce. Na łotewskich i estońskich stronach firmy, sprzedaż, pomimo recesji wzrosła.

Obrót łotewskiego Flysiesta.lv, w porównaniu z pierwszą połową 2008 roku, wzrósł o 15% osiągając poziom 5,81 miliona złotych. Estoński portal firmy Bookinghouse.net zanotował obrót w wysokości 14,99 milionów złotych i w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego wzrósł o 73%. Wartość sprzedaży litewskiej filii Greitai.lt spadła o 9% do 28,35 milionów złotych. Obrót firmy na terenie Polski spadł o 25%.

„Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników finansowych. O ile w Polsce są one neutralne, a wyniki na rynku pośredników sprzedaży biletów lotniczych w Rosji, Estonii, a Ukrainie i Litwie spadły o ten sam procent, to na pozostałych sytuacja wygląda bardzo dobrze. Na Łotwie, gdzie rynek zmalał prawie o połowę, udało nam się uniknąć spadku, a nawet zwiększyć sprzedaż. W Estonii osiągnęliśmy imponujące rezultaty – rynek zmalał tu o jedną trzecią, a nasza sprzedaż wzrosła aż o 73%” – mówi Vladas Sapranavicius, dyrektor Interneto partneris. Podsumowując, obrót firmy na Litwie spadł o 9%, w wyniku skurczenia się rynku o 20%.

Rozwój technologiczny platform, strategiczna ekspansja produktu oraz wiele ulepszeń na portalach zaowocowały osiągnięciem satysfakcjonujących rezultatów, pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej. „Nie wahaliśmy się i byliśmy skoncentrowani na naszej głównej działalności – sprzedaży biletów lotniczych na naszych rynkach docelowych” – zaznaczył dyrektor Interneto partneris, wymieniając kolejny powód sukcesu firmy.

Aby dowiedzieć się więcej o potrzebach konsumentów, JSC Interneto partneris wprowadziło ostatnio badania rynku w czterech krajach: Estonii, Łotwie, Litwie i Polsce. Umożliwi to odpowiedź na pytanie czym kierują się przy zakupie internetowi klienci portali tego typu. Badania będą pomocne w ustaleniu najbardziej znaczących czynników, wpływających na decyzję konsumenta.

W różnych krajach wyniki nieznacznie się różnią, chociaż główne tendencje zostają te same. Najbardziej istotnym czynnikiem są ceny lotów, metoda płatności oraz bezpieczeństwo transferu i wygoda korzystania z portalu.

W Polsce badania nie są jednoznaczne – więcej niż 58% badanych Polaków ocenia znaczenie bezpieczeństwa transferu na 9 punktów ( w skali od 1 do 9), a prawie 20% – na 8 i 9 punktów. Klienci Flysiesta.pl powinni czuć się bezpiecznie. Korzystamy z najpopularniejszego na świecie protokołu SSL, służącego do bezpiecznej transmisji zaszyfrowanego strumienia danych. Dostarcza go VeriSign, zaufana międzynarodowa firma specjalizująca się w dostawie elektronicznych certyfikatów bezpieczeństwa” – zapewnia Vladas Sapranavicius.

Jeśli chodzi o miejsce zakupu biletów, Polacy są na tle wymienionych krajów najbardziej niezależni. Prawie 65% z nich korzysta z pomocy Internetu przy wyborze biletów, 28% kieruje się radami znajomych a tylko pozostałe 7% ma swojego ulubionego dystrybutora biletów. Najważniejsze kryterium, gdy dochodzi do wyboru gdzie kupić bilety, jest cena. Aż 69% badanych oceniło kryterium ceny, jako bardzo istotne, 13% jako istotne.

„Badania potwierdziły naszą opinię, że cena jest nadal jednym z najważniejszych czynników. Staramy się aby była ona jak najniższa oraz dokładamy starań by kontynuować tę strategię. Dzięki badaniom mogliśmy zdefiniować najistotniejsze dla klientów aspekty decyzyjne – naszą misją jest ich ulepszanie dla większej satysfakcji użytkowników Flysiesta.pl. Dla przykładu, dostępność metod płatniczych przełożyło się na usprawnienie systemu, który pozwala dokonywać płatności przez internetowe konto bankowe użytkownika” – tak opisuje najbliższe plany V. Sapranavicius.

JSC Interneto partneris obecnie usprawnia swoje platformy internetowe tak, aby były jak najbardziej przejrzyste i wygodne w użytkowaniu. Ostatnio, portal Flysiesta.pl został zmodernizowany, a system umożliwiający klientom wybór połączeń lotniczych oraz zamówień dodatkowych usług, zaktualizowany.