WARS dobrze oceniany przez podróżnych

przez | 05/08/2009

Minęło już półtora roku, od rozpoczęcia procesu restrukturyzacji Spółki Wars. W ramach tzw. Nowej Linii Obsługi zmieniono m.in.: logo, wystrój wagonów, stroje pracowników, oraz menu. Czas na podsumowanie.

Według badania, przeprowadzonego przez GfK Polonia, 88% podróżnych zauważyło pozytywne zmiany, jakie zaszły w ciągu ostatniego roku w wagonach gastronomicznych Wars. 64% badanych pozytywnie ocenia odmienione wnętrze wagonów gastronomicznych, 58% ankietowanych uważa, iż nowe menu Wars jest „lepsze” bądź „zdecydowanie lepsze”, zaś 57% zwróciło uwagę na poprawę jakości obsługi – respondenci podkreślali przede wszystkim „uprzejmość obsługi”. Aż 84% podróżnych, którzy regularnie korzystają z usług Wars, poleciłoby go swoim znajomym, co świadczy o wysokim poziomie zadowolenia Klientów z oferty Spółki. W zestawieniu najsłabiej wypada polityka cenowa Wars – jedynie 23% oceniło zmiany w tym zakresie jako „lepsze” bądź „zdecydowanie lepsze”, ale tylko 10% ocenia je negatywnie, co oznacza, iż pozostali respondenci nie zauważyli znaczącej różnicy. Zbyt wysokie ceny oraz obawa przed zostawieniem bagażu w przedziale to największe bariery, zdaniem respondentów, przed skorzystaniem z usług Spółki.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że najbardziej popularnymi posiłkami w Wars są śniadania, natomiast najczęściej spożywanymi potrawami w menu – dania główne. Na obiad, badani najchętniej wybierają kotlet schabowy, włoską piadę, czy indyka marynowanego w ziołach.

W zestawie śniadaniowym, prawdziwym hitem niezmiennie pozostaje jajecznica. Najważniejsze oczekiwania Klientów, co do zmian w karcie dań, dotyczą poszerzenia oferty przekąsek i przystawek. Wśród propozycji respondentów, najczęściej pojawiają się m.in.: sałatki, warzywa, owoce, czy dania rybne. Jeśli chodzi o wybór napojów, Klienci najchętniej wzbogaciliby go o alkohol oraz różnego rodzaju kawy, w tym kawę z ekspresu. Niestety, wprowadzenie tych pozycji do menu jest obecnie utrudnione – alkoholu ze względu na obowiązujące przepisy prawne, natomiast kawy, z powodu braku wystarczającego zasilania elektrycznego w starszych wagonach, które zapewniłoby odpowiedni poziom dostaw energii. Spółka planuje zainstalowanie ekspresów do kawy w nowszych i zmodernizowanych wagonach.

51% badanych korzysta z usług Wars regularnie, czyli w trakcie każdej lub prawie każdej podróży pociągiem. Co ciekawe, najczęściej są to osoby podróżujące pierwszą klasą oraz podróżujące służbowo, głównie mężczyźni, osoby powyżej 36 roku życia, pracownicy umysłowi.

Badanie ilościowe zostało zrealizowane w kwietniu 2009 r., na wybranych trasach, w pociągach z wdrożoną Nową Linią Obsługi, na próbie losowo – kwotowej N:1087. Głównym celem badania była ocena usług oferowanych przez Wars, określenie poziomu zadowolenia Klientów z oferty Spółki oraz poznanie potrzeb i oczekiwań konsumentów, w kontekście dalszego jej rozwoju.