To ludzie tworzą miejsca – Poznań PR o promocji miast i regionów

przez | 05/08/2009

4 sierpnia br., już po raz trzeci, przedstawiciele wielkopolskiego środowiska PR i marketingu spotkali się w ramach cyklu Poznań PR. Tym razem głównym tematem był marketing miejsc. Spotkanie, siłą rzeczy, zdominował temat promocji Poznania.

1239211957Podstawą do dyskusji była prelekcja Borysa Fromberga, Zastępcy Dyrektora Biura Promocji Miasta, który przedstawił założenia i niektóre z narzędzi realizacji strategii promocyjnej stolicy Wielkopolski. Sporo emocji wzbudziło stwierdzenie, iż strategia nie jest skierowana do mieszkańców Poznania, którzy – zgodnie z założeniem jej pomysłodawców – są jedynie jej beneficjentami i mają odnieść bezpośrednie korzyści z sukcesu kampanii. Jednak jak podkreślał prelegent, hasło „POZnań * Miasto know-how” wynika właśnie z tego, jacy są poznaniacy, jak solidnie pracują, jak poważnie i rzetelnie podchodzą do realizacji przedsięwzięć. Potwierdza to również jedna z fraz powtarzających się w hasłach promujących wydarzenia sportowe w Poznaniu – „My już wygraliśmy”.

– To ludzie, mieszkańcy Poznania tworzą know-how i stają się beneficjentami kampanii. Oczekiwane korzyści wynikające z realizacji założeń strategii promocji miasta to między innymi zwiększona ilość inwestycji i miejsc pracy – uzasadniał Fromberg.

O tym, jaki wizerunek ma Poznań w mediach oraz jak wypada w porównaniu z innymi miastami pokaże z pewnością, zapowiadany na listopad br. raport, będący częścią cyklu „Stolice regionów” opracowywanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Wyniki analizy wizerunkowej dotychczas zbadanych miast wojewódzkich przedstawił Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Prelegent zaznaczył, że już dziś, bazując na porównaniu wyników analizy publikacji prasowych na temat Rzeszowa, Szczecina, Krakowa i Gdańska można powiedzieć, że o największych ośrodkach pisze się najczęściej w kontekście sportu. Sebastian Bykowski podkreślał również rolę, jaką w budowaniu i realizacji strategii promocji miasta czy regionu ogrywa dostęp do bieżącej informacji.

Zaproszenie na spotkanie przyjął również Szymon Sikorski, Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, dyrektor Agencji Publicon i jednocześnie pomysłodawca cyklu seminariów PR Regionów. W swoim wystąpieniu wyjaśniał wątpliwości terminologiczne dotyczące pojęć marketing terytorialny, promocja regionów i marketing miejsc. Prelegent podkreślał, że samorządy nadal nie są postrzegane jako podmioty biznesowe. Wskazał również dziesięć cech silnych marek miast, wymieniając jako pierwszą – dumę i osobowość mieszkańców.

Organizatorem cyklu spotkań Poznań PR jest Agencja Płodni.com. Patronat merytoryczny nad inicjatywą sprawuje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.