FORBES z listą 100 najcenniejszych gwiazd polskiego show biznesu już w sprzedaży

przez | 03/08/2009

Ranking przygotowany przez redakcję FORBESA to najbardziej prestiżowe zestawienie tego typu w Polsce. Już po raz piąty redakcja zapytała największe agencje reklamowe, ile byłyby skłonne zapłacić za udział polskiego celebryty w przygotowywanej przez siebie kampanii.

W tym roku w pierwszej dziesiątce znaleźli się m.in. Robert Kubica, Marek Kondrat i Monika Olejnik. Zwycięzca rankingu za udział w kampanii reklamowej mógłby zarobić 857 tys. zł.

Tegoroczny ranking to także zmiana wycen. Trzy lata temu za pierwsze miejsce reklamodawcy byli skłonni zapłacić 800 tys. złotych, w ubiegłym roku wycena spadła do 775 tys., by w tym roku, za sprawą Roberta Kubicy, skoczyć do 857 tys. złotych.

Zwiększyły się wyceny dziennikarzy. W Monikę Olejnik i Tomasza Lisa reklamodawcy chcą zainwestować ok. 700 tys. złotych, choć jeszcze dwa lata temu oferowali 400-500 tys. Dziś tyle warci są mniej popularni publicyści, tacy jak Katarzyna Kolenda-Zaleska czy Jacek Żakowski.

Wynikom towarzyszy raport z obszernym omówieniem tematu oraz lista najdroższych celebrytów opracowana przez amerykańskiego FORBESA.

FORBES z listą 100 najcenniejszych gwiazd polskiego show biznesu ukazał się w nakładzie 85 tys. egzemplarzy i stałej cenie 9,90 zł.