Eskadra PUBLICA i kreatywny parytet

przez | 30/07/2009

Eskadra PUBLICA rozbudowuje zespół kreatywny o dwie panie. Od 1 sierpnia 2009 Zuzanna Podlewska – Graphic Designer oraz Agnieszka Starzyńska – Copywriter będą pracowały razem z Markiem Tobolewskim. Tym samym proporcje płci w teamie kreatywnym ustawią się na poziomie 2 do 1 dla kobiet. „Parytet jest co prawda ostatnio modny, ale nam zwykłe 50 na 50 wydaje się za mało kreatywne.” – żartuje Sebastian Łuczak, Prezes Zarządu Eskadry PUBLIKI.

Eskadra PUBLICA jako pierwsza agencja PR na polskim rynku już w chwili powstania stworzyła osobny, wydzielony Team Kreatywny. „I to rozwiązanie bardzo się sprawdza, przysparza świeżych, niesztampowych pomysłów” – mówi Sebastian Łuczak, Prezes Zarządu PUBLIKI – „A że robimy coraz więcej projektów, nadszedł czas na wzmocnienie tego zespołu. Trzymamy się nadal koncepcji >>współdzielenia<< naszej kreacji z wybranymi spółkami Grupy Eskadra, bo to wzmacnia integrację, wpływa na rozwój nowych umiejętności i poszerza horyzonty pracowników” – dodaje Łuczak.

Dwie nowe osoby – Zuzanna Podlewska i Agnieszka Starzyńska – łączą pracę w Eskadrze PUBLICE z pracą na rzecz Eskadry Events. W Teamie Kreatywnym PUBLIKI wzmocnią Marka Tobolewskiego, który z kolei wspiera też Eskadrę Market Place. Ten trzyosobowy dział kreatywny będzie w PUBLICE w dalszym ciągu nadzorował merytorycznie Mateusz Zmyślony – jeden z założycieli agencji. Współpracę z Grupą Eskadra zakończył natomiast Piotr Szymanowicz, pełniący dotychczas obowiązki Art Directora. Jego zadania przejmie Zuzanna Podlewska dbając o wizualną stronę projektów PUBLIKI i jej klientów.

Zuzanna Podlewska (Graphic Designer) szkoliła graficzne umiejętności w agencji public relations Twenty Four Seven PR, a także wydawnictwach Rosner i Wspólnicy, Trio oraz Egmont. W 2007 roku jako Art Director pracowała dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest absolwentką Wydziału Wzornictwa Przemysłowego na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Agnieszka Starzyńska (Copywriter) dotychczasowe doświadczenie w zakresie „czarowania słowem” zdobywała także jako copywriter w krakowskim oddziale Grupy Komunikacyjnej Eskadra oraz w agencji reklamowej Grupa3. Wcześniej pracowała w magazynie Ultramaryna jako dziennikarka. Starzyńska jest absolwentką kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim.

Eskadra PUBLICA jest pierwszą polską agencją public relations, która posiada własny, osobny Team Kreatywny. Firma powstała pod koniec 2007 roku z inicjatywy Adama Łaszyna, Mateusza Zmyślonego i Sebastiana Łuczaka. Na portfolio klientów Eskadry PUBLIKI składają się prace realizowane m.in. dla: Nestlé Polska, WINIARY, Budimexu, Expandera, Ikea, Swatch, ZP INFARMA, Metra, Certiny, Urzędu Miasta St. Warszawy. Za akcję współorganizowaną w 2008 roku przez Eskadrę PUBLICĘ, Gadu Gadu S.A. otrzymało Złotego Spinacza – najważniejszą nagrodę dla działań public relations w Polsce.

Eskadra PUBLICA działa w strukturach Grupy Komunikacyjnej Eskadra – konsorcjum, które w rankingu Media & Marketing Polska uzyskało tytuł „Agencja Marketingu Zintegrowanego Roku 2008″.