Coke Live Music Festival w Wirtualnej Polsce

przez | 30/07/2009

Coke Live Music Festival to akcja specjalna realizowana w serwisie muzyka.wp.pl. Obejmuje ona przede wszystkim branding serwisu, polegający na wprowadzeniu całkowicie zmienionej kolorystyki i grafiki witryny, a także rozwinięcie kontentu o specjalnie przygotowaną sekcję. Duży zasięg serwisu muzyka.wp.pl umożliwia doskonałą promocje imprezy w portalu.

„Jako istotny element akcji zaproponowaliśmy użytkownikom udział w grze/konkursie na stronie clmf.muzyka.wp.pl, dzięki której mogą wkrótce – już w realu – wziąć udział w festiwalowych koncertach. Gra została dostosowana do grupy docelowej pod kątem graficznym oraz osadzona w kolorystyce imprezy. – wyjaśnia zasady konkursu Jan Chechłacz z Zespołu Akcji Specjalnych Wirtualnej Polski – Użytkownik tworzy swojego awatara, a następnie może zapraszać znajomych spoza gry do stworzenia swoich postaci. Wspólnie tworzą grupę znajomych. Pojedynczy użytkownik oddaje skok, którego długość zależy od zręczności oraz liczby znajomych. Im jest ich więcej, tym dalszy skok.” Nagrodami są ufundowane przez Coca-Cola Poland Services bilety na krakowskie koncerty Coke Live Music Festiwal, w dniach 20-22 sierpnia.

Coke Live Music Festival jest przykładem wykorzystania potencjału portalu, co leży u podstaw prowadzonych przez WP akcji specjalnych. Takie niestandardowe działanie umożliwi dotarcie do setek tysięcy użytkowników; korzystnie wpływając na wizerunek i świadomość marki Coke Live Music Festiwal. Pozwoli równocześnie na skuteczne i efektywne dotarcie do grupy docelowej, także poprzez zabawną stylistykę konkursu.

Akcja została zlecona i zaplanowana przez Dom Mediowy Starcom.

Na potrzeby „szytych na miarę”, niestandardowych kampanii reklamowych i promocji w portalu WP działa Zespół Akcji Specjalnych, którego zadaniem jest tworzenie dedykowanej oferty i jej realizacja. Warunki realizacji takich rozwiązań są negocjowane indywidualnie, w zależności od oczekiwań klienta.

„Obecnie wyraźnie wzrosło zainteresowanie realizacją niestandardowych akcji promocyjnych, w tym serwisami specjalnymi, tematycznie dopasowanymi do promowanych przez klientów marek i produktów.” – mówi Anna Zawadzka z Biura Reklamy Wirtualnej Polski. Przykładem mogą być takie serwisy jak ulubiency.wp.pl (partner: Mars Polska) czy taniec.wp.pl (partner: Puma Free Flowing). Wykorzystują one najnowsze rozwiązania internetowe, multimedia oraz profesjonalne treści redakcyjne.

W ramach serwisów sponsorowanych WP gwarantuje reklamodawcom m.in. pełną obsługę redakcyjną oraz techniczną serwisu, profesjonalne przygotowanie architektury i szaty graficznej, produkcję materiałów wideo, autopromocję serwisu, wykorzystującą niestandardowe lokalizacje form reklamowych, dowolność w wyborze elementów brandingu.