Wartość polskiego rynku gier online wciąż rośnie

przez | 29/07/2009

Polacy kochają gry PC i online. Według badań przeprowadzonych przez Euromonitor International, stanowią one 80% polskiego rynku gier. Jest to zdecydowanie więcej niż w Europie Zachodniej, gdzie popularne są ciągle konsole. Powodem tego jest dostępność: 2/3 polskich gospodarstw domowych wyposażonych jest w komputer, a gry na PC są o wiele tańsze od konsolowych. Ponadto od samego początku spory udział w krajowym rynku mają gry online.

„Obserwujemy coraz większe zainteresowanie polskich internautów grami przeglądarkowymi, takimi jak np. Menelgame.pl, co z pewnością przełoży się na udziały w rynku” – mówi Anna Lewandowska, country manager w Menelgame.

W grę przeglądarkową może grać każdy, kto posiada komputer ze stałym łączem do Internetu.

„W Polsce coraz więcej użytkowników ma dostęp do szybkiego stałego łącza. Jest to ogromny potencjał do zagospodarowania” – mówi Marius Follert z firmy Farbflut GmbH, jeden z twórców Menelgame.

Zadaniem gracza jest doprowadzenie wirtualnego bezdomnego bohatera do roli posiadacza pałacu. Drogą do osiągnięcia tego celu są pieniądze, które można zarabiać sprzedając puszki, grając na instrumentach lub żebrząc.

Gra ma również wyraźny charakter portalu społecznościowego, co sprawia, że użytkownicy mogą się lepiej komunikować. Możliwe jest nie tylko stworzenie własnego profilu, ale także łączenie się graczy w zespoły, dzięki czemu gra staje się jeszcze bardziej atrakcyjna.

W zeszłym tygodniu ruszyła francuska wersja Pennergame, w tym tygodniu wystartuje hiszpańska. Nowe wersje są dopasowane do tamtejszych realiów, zarówno jeśli chodzi o treść, jak i grafikę. Twórcy są pewni powtórzenia polskiego sukcesu.