6GMOBILE, holenderski operator, stawia na rozwiązanie Comarch Convergent Billing

przez | 28/07/2009

Comarch, globalny dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych, oraz Tango Telecom, wiodący dostawca systemów do rozliczeń w czasie rzeczywistym dla operatorów komórkowych, ogłosili, że holenderski operator komórkowy 6GMOBLIE zdecydował się na kontynuację współpracy z Comarch i wybrał rozwiązanie Comarch Convergent Billing.
Rozwiązanie Comarch Convergent Billing dla 6GMOBILE rozszerza funkcjonalności istniejących produktów wdrożonych już w 6GMOBILE przez Comarch, umożliwiających obciążanie w trybie „offline”, wykorzystywane do kompletnego procesu bilingowania (oczekiwanie, naliczanie, dyskontowanie, fakturowanie, zbieranie płatności, monitorowanie, raportowanie, billing „offline”). Dodatkową funkcjonalnością dostarczaną przez rozwiązanie Comarch Convergent Billing jest dodanie opłat za rzeczywisty czas rozmów, zbalansowane zarządzanie i błyskawiczny dostęp do istniejącej platformy.

Comarch Convergent Billing, zawierający serwer do przetwarzania danych w czasie rzeczywistym (real-time Data Processing Server – rtDPS), został w pełni zintegrowany z Tango Telecom’s iAX™ Charge SCP, aby uzyskać światowej klasy konwergentne rozwiązanie dla graczy na rynku komórkowym w Holandii.

Taka kombinacja rozwiązań umożliwi 6GMOBILE efektywne wprowadzenie nowych usług dla klientów oraz większą konwergencję w ich sieci. System integruje w jedną platformę rozliczeniową technologie do obliczania rzeczywistego czasu rozmów, sieć technologiczną danych oraz administracyjne systemy rozliczeń. Redukuje to zarówno OPEX, jak i CAPEX dla operatorów, dostarczając jednocześnie zróżnicowane usługi. Wybrane rozwiązanie daje 6GMOBILE elastyczność związaną z rozwojem usług w przyszłości oraz kontrolowanie przepływów w systemie „real-time”, jak również możliwości nadzoru kredytowania.

– Współpraca z Comarch i Tango Telecom oferuje nam możliwość zapewnienia wyższej satysfakcji i lojalności klientów poprzez istotne udoskonalanie naszych usług dla klientów i szybszą reakcję na potrzeby rynku w dziedzinie nowych usług dodanych (Value Added Services). Naszym celem jest wprowadzenie nowych i innowacyjnych usług głosowych, planów taryfowych i usług przesyłania danych zarówno dla naszych abonentów w systemie pre-paid, jak i post-paid. Rozwiązanie Comarch i Tango Telecom pozwala nam na uzyskanie pewności, że nasze plany zostaną zrealizowane – podsumowuje Eildert-Jan Boekholt, Dyrektor Rozwoju i Obsługi w 6GMOBILE.