FreecoNet API 2.04 i inne ulepszenia już dostępne

przez | 27/07/2009

W ostatnim czasie na platformie FreecoNet –  jednego z najpopularniejszych usługodawców telefonii internetowej w Polsce – pojawiło się wiele nowości. Użytkownicy operatora mogą już korzystać  z ulepszonych rozwiązań, takich jak: interfejs programowania FreecoNet API w wersji 2.04, zaktualizowany dodatek do przeglądarki Firefox – FreecoNet Manager oraz wielu nowych funkcjonalności, np. zapowiedź kosztu połączenia.

FreecoNet API jest rozwiązaniem umożliwiającym integrację zewnętrznych systemów z platformą FreecoNet, pozwalając tym samym na wzbogacenie dowolnego systemu teleinformatycznego o wiele ciekawych funkcjonalności, jak np. inicjowanie połączeń telefonicznych z systemów CRM czy z portali społecznościowych. Zaktualizowane w ostatnim czasie FreecoNet API zostało rozbudowane o możliwość wykonywania zaplanowanych wcześniej hurtowych połączeń telefonicznych na dowolną liczbę numerów i o wskazanym czasie.  Pełen opis oraz dokumentacja FreecoNet API 2.04 i jego wcześniejszych wersji są dostępne na blogu technicznym FreecoNet pod adresem: http://techblog.freeconet.pl/.

Inna zmiana we FreecoNet to aktualizacja dodatku FreecoNet Manager, z którego mogą  korzystać użytkownicy przeglądarki internetowej Firefox. Wtyczka ta pozwala przede wszystkim na łatwe kontrolowanie środków na koncie we FreecoNet, wyświetlając jego aktualny stan w pasku statusu przeglądarki. Zaktualizowana wersja 0.8.2 jest stabilniejsza i zawiera kilka nowości: prezentacja statusu rejestracji konta (bramka, softphone, telefon VoIP), możliwość zestawiania połączeń pomiędzy dwoma numerami, a także integracja z FreecoNet API 2.0. Wtyczkę można pobrać ze strony: https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/9881.

Dodatkowo FreecoNet wprowadził kilka innych funkcjonalności, m.in. nowe typy powiadomień. W panelu użytkownika można aktywować np. informację o koszcie wykonywanych połączeń telefonicznych – zaraz po wybraniu numeru telefonu, odtwarzany jest komunikat głosowy informujący o stawce za minutę rozmowy. Z kolei użytkownicy FreecoNet korzystający z usługi „Znajdź mnie” –  umożliwiającej przełączanie przychodzącej rozmowy na różne konta we FreecoNet –  mają do dyspozycji nową opcję wyboru łączenia z rozmówcą. Działa identycznie, jak dostępna w tradycyjnych centralach funkcja grupowania połączeń i polega na tym, że przychodzące połączenie kierowane jest w jednym momencie do wszystkich zdefiniowanych wcześniej rozmówców, a połączenie jest zestawiane z tym, który jako pierwszy odbierze nadchodzącą rozmowę. Ulepszona została również usługa Wirtualny Fax – pojawiła się m.in. możliwość zintegrowania Mail2Fax z klientem poczty MS Office Outlook, prezentowana jest liczba faksów w skrzynce i konsoli faksowej, wprowadzono maskę czasu do wysyłki faksów oraz możliwość wydrukowania raportu z wysyłki faksów.

Zmiany we FreecoNet objęły również syntezę mowy. Pojawiła się nowa wersja syntezatora mowy IVONA, który płynniej czyta komunikaty z tekstu. Do istniejących na platformie FreecoNet głosów: Ewa, Jacek oraz Jennifer (angielski), zostały dodane aż cztery nowe – amerykański Eric, rumuński Carmen oraz dwa polskie: Jan i Maja. We FreecoNet synteza mowy jest szeroko wykorzystywana przy usługach dodanych i cieszy się sporym zainteresowaniem. Dzięki usługom powiązanym z syntezą mowy, użytkownicy FreecoNet – na potrzeby własnych systemów telefonicznych – mogą szybko i wygodnie generować komunikaty głosowe z tekstu wpisanego za pomocą klawiatury komputera.