Nowy, ulepszony Papilot.pl już w sieci

przez | 22/07/2009

Relaunch pierwszego serwisu spółki G7 Media, skierowanego do kobiet, został ukończony. Po trwających kilka miesięcy pracach, w sieci pojawiło się finalne dzieło.

Papilot.pl to pierwszy  serwis spółki G7 Media, który powstał równo rok temu. Prace nad relaunchem portalu trwały kilka miesięcy i koncentrowały się na UX (User Experience), poprawie użyteczności oraz wzmocnieniu obszarów UGC (User Generated Content).

W efekcie Papilot.pl deklasuje konkurencję – żaden inny serwis kobiecy nie daje użytkowniczkom możliwości tak pełnego współtworzenia witryny, na co dzień zarządzanej przez profesjonalną redakcję.

Czytelniczki mogą obecnie samodzielnie dodawać artykuły, tworzyć sondy i recenzje oraz decydować  o kolejności wyświetlanych tematów na stronie głównej. Ponadto mają do dyspozycji typowe narzędzia networkingowe: kluby, fora, budowanie sieci zaufanych znajomych (decydują wzajemnie o swojej wiarygodności poprzez dodawanie punktów zaufania) oraz statusy i śledzenie aktywności innych wewnątrz serwisu. Dzięki temu mogą sprawnie komunikować się pod artykułami, zostawiając setki komentarzy.

Jak zapewnia prezes spółki G7 Media, Krzysztof Gagacki, wbrew temu, co mogą sugerować starsi uczestnicy rynku, kobiecy segment Internetu nigdy nie był dojrzały:

„Pozornie wysoka poprzeczka, reprezentowana przez zasięgi Megapanelu, nie była ekwiwalentem jakościowej merytoryki, ale jedynie sumarycznym wynikiem odłożonej przez lata, dobrze zindeksowanej w wyszukiwarkach treści pochodzącej z kobiecych forów – często słabej jakości. Ruch z wyszukiwarek nie wnosi do witryny nic, prócz cyferek, co stanowi kiepskie otoczenie dla reklamowanych produktów” – komentuje.

To dlatego Papilot.pl chce skoncentrować swoje działania na dostarczaniu kontentu najwyższej jakości.

„Dzięki takiej treści mamy świadomych użytkowników, którzy nie trafiają do nas przez przypadek. To przekłada się na silny brand engagement i stanowi doskonałe otoczenie dla efektywnej komunikacji marketingowej” – tłumaczy Krzysztof Gagacki.

Wśród redakcyjnych serwisów  kobiecych, Papilot.pl jest tym, na którego witrynie czytelniczki spędzają najwięcej czasu. Ma również najwyższą liczbę odsłon przypadających na użytkownika (wg danych z kwietniowego Megapanelu).

„Bez tajemniczych strategii i zewnętrznego finansowania potrafimy budować zasięgi, które wyznaczają jakość, a w ramach G7 Media, będziemy kreować silne marki dla świadomych użytkowników i najwyższe jakościowo kanały komunikacji dla reklamodawców. Wiemy, jak to robić” – zapewnia Gagacki.

W czerwcu serwis przekroczył  milion unikalnych użytkowników (według Gemius Traffic) i do końca roku planuje osiągnąć milion RU, w czego efekcie ma walczyć o pozycję lidera niezależnych serwisów kobiecych.

Papilot.pl nie będzie jednak jedynym reprezentantem segmentu kobiecego spółki G7 Media.  Do końca roku pojawią się trzy kolejne, zaadresowane do kobiet produkty, którymi pokieruje dotychczasowa redaktor naczelna Papilot.pl, Agata Stefanowicz.

G7 Media udowadnia, że można zbudować wartościowy kontent i odnosić sukcesy bez wsparcia funduszy inwestycyjnych czy znanych nazwisk. Potrzeba wizji, talentu i determinacji.