Nowa Turystyka w Wirtualnej Polsce

Serwis Turystyka Wirtualnej Polski (turystyka.wp.pl) całkowicie zmienił swoje oblicze. Nowe są nie tylko layout, układ stron czy kategorie tematyczne. Witryna prezentuje obecnie odmienione spojrzenie na tematy związane z podróżami, rekreacją, wypoczynkiem.  

„Turystyka WP oscyluje wokół skojarzeń typu miłe miejsce, chwila wytchnienia od codzienności, przyjemność, beztroska. Nasz serwis turystyczny „sprzedaje marzenia”.

To oczywiste, że pozytywne emocje przywiązują do witryny internetowej, choć o wprowadzonych zmianach zadecydowało wiele czynników . – mówi Olga Dębicka, Kierownik Serwisów Turystycznych w Wirtualnej Polsce – Ów pozytywny przekaz jest realizowany zarówno przez nową grafikę, layout i zmienioną nawigację, jak też atrakcyjny kontent. Nowa Turystyka jest przyjazna w odbiorze i zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji.”.

Serwis turystyka.wp.pl został całkowicie przebudowany. Zrealizowane zostały przy tym dwa podstawowe cele zaspakajające potrzeby użytkowników – możliwość szybkiego sprawdzania potrzebnych informacji i rezerwacji oferty oraz przyjemnego spędzania czasu podczas serfowania po ciekawych stronach. Witryna wykorzystuje rozwiązania lokalizatora DoCelu.pl. Można więc nie tylko sprawdzić położenie danego kurortu, ale też zaplanować własną trasę podróży do niego. Istotną dla twórców serwisu kwestią było zaangażowanie do jego budowy użytkowników.  Elementy społecznościowe to m.in. mechanizm sugestii  (np. gdzie w Włoszech można spędzić czas zabawnie lub oryginalnie) i TOP10 – rankingi internautów. Dodatkową formą hierarchizacji treści witryny są wskazania odredakcyjne i znanych autorytetów. Zamiast rozbudowanego drzewa kategorii – co usztywnia nawigację, w serwisie mamy do czynienia z tagami, rekomendacjami, systemem powiązanych ze sobą tematycznie artykułów i materiałów multimedialnych.

„Kontent przeorganizowany został w ten sposób, że bazuje na słowach kluczowych, przeszliśmy też z nawigacji pionowej na poziomą. Zmiany te mają ułatwić wchodzenie w głąb serwisu. – wyjaśnia Olga Dębicka – Nawigację kontekstową oparliśmy o wybory użytkowników. Rozbudowaliśmy również system linkowań wewnętrznych, dzięki czemu internauci płynnie przechodzą do kolejnych, powiązanych ze sobą treści, podążając za skojarzeniami. Główny klucz powiązań to miejsce: kraj, region, miasto.”

Witrynę podzielono na klarowne bloki tematyczne: informacje praktyczne (Przewodnik), oferty (Centrum Podróży) oraz kontent do swobodnego surfowania (Zdjęcia i filmy, Super Tematy).

Przewodnik to informator, zawierający opisy kilkudziesięciu krajów i ich największych atrakcji a także mapy, zdjęcia, pliki wideo, adresy konsulatów i ambasad, newsy o warunkach pogodowych, itp. To także szereg przydatnych wskazówek o trasach dojazdu, cenach benzyny, opłatach drogowych, lokalnych przepisach ruchu i komunikacji.

W Centrum Podróży można rezerwować bądź wykupić wycieczkę last minute, tani przelot, hotel w Polsce i za granicą, samochód. Co ważne, oferty e-commerce także zostały podłączane kontekstowo do interesującego użytkownika miejsca.

W dziale Super Tematy pojawiły się ciekawe cykle, zachęcające do regularnego powracania do serwisu, m.in. Podróże z Gwiazdami (tu m.in. Ola Kwaśniewska, Piotr Kupicha, Edyta Górniak), Wywiady z podróżnikami (Martyną Wojciechowską, Robertem Makłowiczem, Beatą Pawlikowską, Zosia Klepacką), cykl popularno-naukowy 10 Naj Naszej Ziemi i Prezentacje – miejsc oraz wydarzeń.

„Stawiamy też w dużym stopniu na elementy rozrywkowe. Momentami przeważają one nawet nad treściami czysto informacyjnymi. Większy jest też udział materiałów graficznych i wideo nad tekstem. Serwis, który w założeniu ma zachęcać użytkowników do wertowania jego stron, szukania informacji, oglądania galerii zdjęć, musi zawierać, lub w dużej mierze opierać się na takich elementach. Potwierdzają to przykłady z praktyki, wystarczy spojrzeć np. na serwis turystyczny Yahoo! – mówi Olga Dębicka.

Na uwagę zasługuje także Kiosk – gdzie prezentowane są treści ze znanych magazynów poświęconych turystyce, np. „Poznaj Świat”, „Bezdroża”, „Globtroter”, „Voyage”.

W XVII wieku mianem tourist określano uczestników podróży po kontynencie europejskim . Dziś, gdy mamy do czynienia z turystyka globalną, cóż może być bardziej na czasie niż wakacyjne last minute z serwisem turystyka.wp.pl ?

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu