Rozwój nowoczesnych technologii ułatwia życie użytkownikom podpisu elektronicznego

Od 19 lipca 2009r. odnowienia certyfikatów kwalifikowanych służących do składania podpisu elektronicznego można dokonać przez Internet.

19 lipca 2009 r. Unizeto Technologies uruchomiło nowy system umożliwiający odnawianie certyfikatów kwalifikowanych z dowolnego komputera podłączonego do internetu. Dzięki temu klienci CERTUM – Powszechnego Centrum Certyfikacji mogą załatwiać wszystkie formalności związane z certyfikatami kwalifikowanymi nie wychodząc z biura, z domu, a nawet podczas podróży krajowych i zagranicznych. Certyfikaty kwalifikowane zgodnie z obowiązującym prawem wydawane są na czas określony, to jest na 12 lub 24 miesiące. W tym kontekście wdrożone rozwiązanie jest znaczącym ułatwieniem dla wszystkich użytkowników podpisu elektronicznego. Dotychczas w odnowienie certyfikatu kwalifikowanego wiązało się z wizytą w przedstawicielstwie danego centrum certyfikacji w celu dopełnienia niezbędnych formalności.

Odnowienie certyfikatu kwalifikowanego stosowanego między innymi do rozliczeń z ZUS zapewnia przedłużenie okresu jego ważności na kolejne 12 lub 24 miesiące.

Więcej informacji na www.certum.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu