Rusza serwis www.mamsm.pl, poświęcony stwardnieniu rozsianemu, czyli nowy trend w marketingu farmaceutycznym

Rusza jedyny w swoim rodzaju serwis internetowy przybliżający trudności, z jakimi borykają się chorzy na stwardnienie rozsiane. Na stronie www.mamsm.pl można nie tylko dowiedzieć się o chorobie, ale przede wszystkim dzięki specjalnie przygotowanej symulacji poprzez interaktywny udział w przygotowanych scenkach filmowych, poczuć czym jest SM i doświadczyć, z czym zmagają się chorzy. Przygotowana kreacja jest przykładem nowego trendu w marketingu farmaceutycznym.

Główną ideą  serwisu jest zwrócenie uwagi na codzienne kłopoty, z jakimi zmagają  się chorzy na stwardnienie rozsiane. Odwiedzający stronę  mogą zmierzyć się z zadaniami, które pokazują, jak proste czynności dnia codziennego okazują się trudne dla osoby chorej na SM.

„Strona www.mamsm.pl została stworzona z myślą o chorych na stwardnienie rozsiane, które w Polsce dotyka ok. 60.000 osób. Wierzymy, że będzie pomocna dla nas esemowców – będziemy mogli przesłać ją znajomym, rodzinie. Może wreszcie łatwiej im będzie zrozumieć nasze problemy” – mówi Izabela Czarnecka, przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego.

Symulacja rozpoczyna się filmowym intro, w którym młoda dziewczyna opowiada jak zaczęła się historia jej choroby. Następnie odwiedzający serwis wciela się w rolę pacjentki. Każde z ośmiu zadań rozpoczyna się filmem wprowadzającym aby użytkownik mógł zorientować się, na czym ono polega. Wykonanie ich z pozoru wydaje się być banalnie proste, bo są to zwyczajne czynności, które zdrowym osobom nie sprawiają kłopotu, takie jak: pomoc dziecku w pokolorowaniu obrazka, odpowiedzenie na SMSa, odpisanie na maila, czy pokrojenie chleba. Jednak w przypadku chorych na SM okazuje się, że codzienne funkcjonowanie nie jest tak łatwe. Użytkownicy poprzez doznania w trakcie gry mogą doświadczyć, jak wygląda życie z tą chorobą.

Symulacja pokazuje, jakie problemy ze wzrokiem, słuchem, kontrolą ruchów czy utrzymaniem równowagi mogą mieć pacjenci. Zadania zostały przygotowane na kilku poziomach trudności, by zobrazować stan pacjenta na różnych etapach rozwoju choroby.

W zależności od natężenia objawów, każda czynność charakteryzuje się innym stopniem w skali EDSS oznaczającym rodzaj niepełnosprawności.

Symulacja została przygotowana pod opieką merytoryczną specjalisty neurologa dr n. med. Macieja Maciejowskiego. Jest kreatywnym pomysłem agencji PR Hill and Knowlton, opracowanym na zlecenie firmy farmaceutycznej Gedeon Richter Marketing Polska Sp. zo.o.

„Od wielu lat wspieramy chorych na stwardnienie rozsiane, więc ich problemy są nam bliskie. Mamy świadomość, jak trudno jest im przekazać społeczeństwu, jak się czują, z jakimi problemami spotykają się na co dzień, dlatego chcieliśmy za pomocą symulacji przedstawić ich codzienny świat. Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to idealne odzwierciedlenie życia chorych, ale mamy nadzieję, że udało nam się przybliżyć problemy osób z SM” – mówi Magda Bober, PR Manager w Gedeon Richter Marketing Polska Sp. Z o.o.

Za wykonanie serwisu, grafikę, rozwiązania techniczne oraz narzędzia interaktywne była odpowiedzialna agencja artflash interactive.

„Stworzenie tego rodzaju serwisu było dla nas nie lada wyzwaniem ze względu na trudną tematykę. Nie mogliśmy stworzyć zwyczajnej gry, bo nie chodziło o rozrywkę, dlatego zdecydowaliśmy się na rodzaj symulacji. Wydaje nam się, że rzetelne podejście do problematyki SM pozwoliło uzyskać trafny końcowy efekt. Istotne było także wsparcie merytoryczne zarówno eksperta medycznego jak i agencji PR” – mówi Tomasz Chabowski, creative director w agencji artflash.

Serwis www.mamsm.pl ma charakter edukacyjny. Odwiedzający go mogą znaleźć podstawowe informacje na temat choroby, czy leczenia, a także obejrzeć film „Eksperyment”, w którym trójka polityków doświadcza różnego rodzaju niedogodnień i utrudnień po to, aby poczuć się jak chory z SM.

Chorzy na SM to zazwyczaj młodzi ludzie w sile wieku, między 20 a 40 rokiem życia (choć spotyka się też przypadki wcześniejszego, jak i późniejszego wystąpienia choroby), dlatego też zdecydowano się na stworzenie tego serwisu jako nowoczesnej formy przekazu i dotarcia do szerokiego grona odbiorców.