Comarch – nowy wizerunek w Internecie

przez | 16/07/2009

Comarch, lider rynku IT, odświeża swój wizerunek i wdraża nowy portal korporacyjny. Na początek uruchomione zostały dwie jego wersje: skierowana na rynek amerykański (www.comarch.com) oraz niemiecki (www.comarch.de). Nowy serwis jest dziełem agencji SoInteractive (www.sointeractive.pl).

Comarch od kilku miesięcy pracuje nad stworzeniem nowego wizerunku firmy w Internecie. Do dokonanych już zmian dołączany jest właśnie nowy portal korporacyjny. W sumie agencja SoInteractive opracuje dla Comarch aż dziewięć jego wersji.

– Naszym zadaniem nie była po prostu jednorazowa produkcja strony WWW. Nowy portal korporacyjny to element dużego projektu realizowanego dla Comarch – opowiada Grzegorz Gracz, dyrektor kreatywny SoInteractive. – Opracowujemy i wdrażamy całościową strategię komunikacji firmy w sieci, której celem jest gruntowna rewitalizacja jej internetowego wizerunku.

– Stworzenie serwisu Comarchu było złożonym przedsięwzięciem – mówi Jowita Gmytryk, Dyrektor Działu Informatyki Korporacyjnej w Comarch. – Agencja musiała uwzględnić rozbudowaną strukturę portfolio produktów oraz międzynarodową aktywność rynkową i wkomponować to w ramy spójnego portalu całej firmy. W zakres prac wchodził więc m.in. projekt architektury informacji, ujednolicenie i uzgodnienie treści.

SoInteractive zadbało zarówno o walory wizualne serwisu, jak też o wygodę i łatwość administrowania nim. Specjaliści agencji zaproponowali autorski CMS – system zarządzania treścią i jej wersjonowaniem wraz z uprawnieniami redaktorów. Przewidzieli też bardzo elastyczne możliwości pozycjonowania (SEO/SEM).

Nowy wizerunek firmy budowany jest także dzięki technologiom, których nie stosowano dotychczas w produkcjach webowych dla dużych korporacji. Przykładem są interaktywne elementy graficzno-nawigacyjne na stronie głównej. Do wykonania tych nadających dynamiki i świeżości animowanych obiektów zastosowano technologię PV3D.

To rozbudowane przedsięwzięcie jest zarazem kolejnym etapem współpracy Comarch z SoInteractive, która rozpoczęła się od majkrosajtu dla branży ubezpieczeń. Inne zadania powierzone agencji to identyfikacja wizualna poszczególnych sektorów produktowych, redesign logotypu, a także prace nad kampaniami reklamowymi. – Zaufanie klienta do naszej agencji budowaliśmy stopniowo – komentuje Piotr Gamracy, Business Development Manager agencji.

– Nowy portal to nie tylko duża skala projektu w aspekcie strategicznym i kreacyjnym, ale także produkcyjnym i organizacyjnym – podsumowuje działania Grzegorz Gracz.

W efekcie tych prac portal Comarch zyskał nowoczesny, elegancki design, przejrzystą strukturę i przyjazną nawigację, które w sposób wyrazisty wyróżniają markę na zagranicznych rynkach.