Powstała Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie

przez | 13/07/2009

Branża dojrzała do wprowadzenia standardu pomiaru radia w internecie – ocenili podczas spotkania przedstawiciele rynku radiowego powołując do życia Inicjatywę na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI).

W spotkaniu udział  wzięli przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych: Agora – Grupa Radiowa (Złote Przeboje, Roxy, TOK FM, TUBA), Grupa Bauer (RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, Miasto Muzyki), Grupa Eurozet (Radio Zet, Chilli Zet, Planeta FM, Antyradio, Radio Plus), Grupa Time (ESKA, Eska Rock, Vox FM, Wawa, Fabryka Muzy) oraz GG Network (Open FM) i Polskie Badania Internetu (PBI).

W celu stworzenia szerokiej platformy porozumienia służącej wypracowania standardu pomiaru radia w internecie członkowie są otwarci na udział w Inicjatywie przedstawicieli wszystkich największych uczestników rynku radiowego,  nadających zarówno w eterze, jak i poprzez www.

Członkowie IRBRI rozpoczną  swoją aktywność w ramach Inicjatywy od zdefiniowania potrzeb polskiego rynku.

Następnie zdecydują, w ramach którego projektu badawczego (Megapanel PBI/Gemius czy radioTrack) ma być realizowane badanie radia w internecie.

W kolejnym etapie dokonają  analizy metodologii pomiaru radia w internecie, oferowanej przez firmy badawcze. Przegląd umożliwi stworzenie short-listy, z której IRBRI wyłoni najlepszą ofertę.

Metodologia badania radia w internecie oraz plany związane z jego rozwojem na polskim rynku zostaną omówione podczas konferencji.