Fortuna trzykrotnie nagrodzona przez branżę FMCG

przez | 13/07/2009

Marka Fortuna (Agros Nova), która w ubiegłym roku zapoczątkowała bezcukrową rewolucję na rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych, zatriumfowała w trzech prestiżowych konkursach branży FMCG: Hit Handlu, Przeboje FMCG oraz Perły Rynku FMCG. Otrzymała też tytuł Superbrand Polska w IV edycji prestiżowego ogólnokrajowego projektu Superbrands. Przebój FMCG to laur, który otrzymała marka FORUNA za sok pomarańczowy 100% bez dodatku cukru w konkursie „Przeboje FMCG”  magazynu branżowego Życie Handlowe. Fortuna otrzymała tytuł i statuetkę „Przebój FMCG” w kategorii soki, nektary i napoje niegazowane, dzięki głosom dystrybutorów i doskonałym wynikom rynkowym. Konkurs podzielony był na dwa etapy. W jednym  analitycy firmy AC Nielsen wskazali nowe produkty, które w minionym roku zyskały najlepsze wskaźniki rynkowe i pozwoliły detalistom zarobić najwięcej. W drugim produkty były poddane ocenie dziesięciu prezesów i dyrektorów działów zakupów największych firm dystrybucyjnych i sieci. Fortuna, dzięki doskonałej jakości, konceptowi marketingowemu i wsparciu sprzedaży w krótkim czasie po rynkowym debiucie osiągnęła bardzo dobre wskaźniki w zakresie dystrybucji, rotacji i udziałów i rozpoczęła bezcukrową rewolucję na rynku.

W jubileuszowej dziesiątej edycji rankingu najlepszych nowych produktów, które zadebiutowały na rynku, pn. HIT HANDLU  FORTUNA została laureatką bardzo konkurencyjnej i szerokiej kategorii: napoje bezalkoholowe i uhonorowana tytułem HIT HANDLU.

Docenili ją detaliści, głosując na nowe soki Fortuny w konkursie dwutygodnika branżowego HANDEL.  To właśnie sprzedawcy wskazali ankieterem firmy badawczej AC  Nielsen najlepsze ubiegłoroczne nowości w 16 kategoriach, biorąc pod uwagę innowacyjność, dynamikę wzrostu sprzedaży, rotację, znajomość wśród konsumentów oraz wsparcie marketingowe udzielane przez producenta. Kategoria, „Napoje bezalkoholowe” była jedną z tych, w której detaliści wymieniali najwięcej nowości.

Z kolei w trzeciej edycji konkursu „Perły rynku FMCG, organizowanego przez redakcję magazynu Wiadomości Handlowe głosami tysiąc detalistów – właścicieli, kierowników i pracowników sklepów spożywczych, Fortuna zajęła II miejsce i została wyróżniona  jako druga najwyżej oceniana nowość w kategorii „Napoje bezalkoholowe” za wyjątkową linię szesnastu 100% soków owocowych bez dodatku cukru.

Ponadto w IV edycji prestiżowego ogólnokrajowego projektu Superbrands  Fortuna została uznana za jedną z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku i otrzymała tytuł: SUPERBRAND POLSKA.

Najsilniejsze marki konsumenckie w Polsce wyłoniła, pod patronatem międzynarodowej organizacji Superbrands, działającej od 14 lat w ponad 80 krajach,  niezależna Rada Marek. Tytuł Superbrand jest przyznawany jedynie niewielkiej liczbie (poniżej 5%) ogółu 1500 brandów poddanych ocenie przez Radę Marek.