Wirtualna kolejka po kultowe towary z PRL

przez | 11/07/2009

Czy w czasie wszechobecnego słowa „kryzys” stanie w kolejce może być dobrym  pomysłem marketingowym na start up? Brzmi nieracjonalnie, a jednak…

SpodLady.com będzie sklepem internetowym, a może, by brzmiało bardziej w klimacie,  „Internetowym Domem Towarowym”. Sklep nie będzie handlował pamiątkami z PRL, czyli produktami sprzed 89 roku, które można dostać na m.in. aukcjach internetowych. Znaleźć tu będzie można rzeczy inspirowane komediami i socrealizmem. Będą tu także produkty spożywcze, drogeryjne, papiernicze i odzieżowe.

Projekt w aktualnej formie ma zachęcić osoby pamiętające świat niedawnych absurdów i komedie Barei do włączenia się do zabawy i zajęcia miejsca w kolejce. Pierwsza strona nie zdradza jeszcze o co dokładnie chodzi. Sklep jest zamknięty (Przyj(en)ęcie towaru do 22 lipca) – możemy stanąć w kolejce, aby poczekać na jego otwarcie lub poprzyglądać się tym, którzy już stoją. W kolejce jest  cała plejada gwiazd PRLu – Hans Kloss, Niewolnica Isaura, Pan Kleks, Kojak, Szarik, inż. Mamoń, Limahl, Bruce Lee i… nieśmiertelny Wąchock.

Internauta spośród postaci rodem z PRL, ma możliwość wybrania reprezentującego go „stacza”. Zofia – uosobienie kobiecych cnót; Maniek i Rysiu –  ucieleśniający ważną dla rozwoju PRL ideę „czy się stoi czy się leży”; Głupi Kaowiec, czy zaprawiona w kolejkowych bojach Pani Gienia. Dokonania wyboru ułatwiają filmy, prezentujące zachowania typowe dla każdej z postaci oraz parametry określające jej umiejętności społeczne i kolejkowe. Po wskazaniu „stacza” – uzyskujemy swój numer kolejkowy.

Na stronie znalazły się także wspominki o roli 22 lipca w PRL, zakładka Towary gdzie można głosować  na wybrane produkty i proponować własne. Jest także tablica „Tych klientów nie obsługujemy”, na której wiszą znani z historii i niezbyt kochani towarzysze jak Lenin czy Breżniew, a także twórcy strony.

http://www.spodlady.com

SpodLady.com tworzone jest przez Agencję  Interaktywną  3xW, która ma już na swoim koncie udane wdrożenie związane z marketingiem wirusowym pod hasłem „Zablokuj PiS”. W wyborach 2007 przy minimalnym budżecie na mailing  – gra wyborcza przygotowana przez Agencję osiągnęła zasięg pół miliona osób. Aktualne wdrożenie (projekt SpodLady.com) jest własnym pomysłem agencji i jest realizowany z jej budżetu. Projekt wystartował oficjalnie 4 lipca.