Zamieniaj wiedzę na nagrody

przez | 10/07/2009

Pod hasłem „Zamieniaj wiedzę na nagrody”  ruszyła właśnie ogólnopolska akcja PrzeczytamWszystkich.pl. Jest to projekt dla użytkowników Internetu, którzy czytając i odpowiadając na pytania dotyczące bieżących artykułów, wydarzeń i odkryć, mogą zbierać punkty, i wymieniać je na wartościowe nagrody. Do projektu przystąpiło już ponad 60 mediów, głównie internetowych.

W ciągu pierwszego tygodnia akcji do programu przystąpiło ponad 10 000 użytkowników. Przeczytali ponad 500 000 (!) artykułów  i odpowiedzieli na 35 000 (!) pytań z różnych dziedzin wiedzy.

Zdecydowaliśmy się na realizację tego projektu, gdy zdaliśmy sobie sprawę, że spadające czytelnictwo prasy tradycyjnej nie przekłada się bezpośrednio na liczbę osób, czytających w Internecie. Ludzie coraz częściej poprzestają na zdawkowych informacjach, a głównym źródłem ruchu na portalach internetowych jest wyszukiwarka. Chcemy to zmienić! Może w trochę kontrowersyjny sposób – dodaje Piotr Długi, prezes zarządu Cafe News S.A. Będziemy premiować użytkowników mediów za systematyczne czytanie i branie udziału w konkursach wiedzy. Nagradzani będą ci, którzy interesują się polityką, bieżącymi wydarzeniami, gospodarką, ale również wieloma innymi specjalistycznymi zagadnieniami, o których można poczytać na portalach i wortalach internetowych.

Projekt jest innowacyjny również pod względem technologicznym. Użytkownik po zarejestrowaniu się w serwisie nie musi korzystać ze specjalnych aplikacji do czytania, wtyczek do przeglądarki, czy czego podobnego. Po prostu czyta artykuły przez przeglądarkę internetową w wybranych portalach i punkty „same się zbierają”. Zastosowaliśmy tu bardzo inteligentny mechanizm – dodaje główny architekt projektu, Franek Motyka. Wzrost liczby osób korzystających z mediów internetowych ma przełożyć się bezpośrednio na przychody z reklam wydawców, którzy przystąpią do programu partnerskiego. Do projektu, jeszcze przez jego oficjalnym startem, zgłosiło się kilkadziesiąt serwisów internetowych. Mamy nadzieję, że będzie to duża akcja i liczba mediów internetowych, w których użytkownicy nagradzani są za aktywność, będzie szybko rosła. Zapraszamy do programu zarówno mniejszych wydawców, jak i duże grupy mediowe. Zakładamy, że tak jak w przypadku innych branż, program lojalnościowy umożliwi również mediom zwiększenie liczby stałych czytelników, co przełoży się na korzyści dla ich właścicieli – podkreśla Maciej Winter, dyrektor marketingu i sprzedaży Cafe News.

W kolejnym etapie projektu, który ruszy z rozpoczęciem się roku akademickiego – tj. od 1 października 2009 – zostanie uruchomiony konkurs między szkołami, gdzie o nagrody „za wiedzę” będą rywalizowały zespoły ze szkół i uczelni. Zobaczymy, która szkoła przeczyta wszystkie….

Nie jest to pierwszy innowacyjny projekt spółki Cafe News. Osobisty portal CafeNews.pl – który użytkownik może sam sobie poskładać, polski czytnik kanałów RSS – Cafe News Desktop, czy usługa Cafe News Wire – umożliwiająca firmom publikowanie swoich komunikatów prasowych  bezpośrednio w mediach – to tylko niektóre produkty spółki z Poznaniu, w którą zainwestował w 2006 roku notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych fundusz BBI Capital NFI S.A.

Partnerami strategicznymi Cafe News są m.in. chip.pl, kozaczek.pl, medigo.pl, waluty.com, budujemydom.pl, inwestycje.pl, mediarun.pl, filmweb.pl, sport24.pl,nf.pl. Partnerzy medialni Cafe News to: stopklatka.pl,  e-biznes.pl, jobs.pl, newsline.pl,  nuta.pl, cititravel.pl, hoga.pl, swiatsportu.pl, press.pl, kobiety.pl.