100% większy zysk, 25% większe przychody – Solemis Group podsumowuje rok finansowy w kryzysie

przez | 09/07/2009

Rok finansowy Solemis Group SA, eksperta w dziedzinie zarządzania procesami i efektywnością przedsiębiorstw oraz dostawcy zaawansowanych rozwiązań biznesowych klasy ERP, CRM, BI (Business Intelligence) i BPM (Business Process Management), trwa od czerwca do maja – czyli w ostatnim roku zaczął się z pierwszymi sygnałami kryzysu … firma poradziła sobie jednak doskonale.

Rok finansowy zamknął się  przychodami nieco ponad 6 mln zł co stanowi niemal 25% wzrost. Co ważniejsze firma zwiększyła zyski – były o 100% wyższe niż w roku poprzednim. Jednocześnie o niemal 50% zwiększyła się liczba pracowników oraz Solemis stał się 100% właścicielem firmy Solvena, zajmującej się wdrożeniami zaawansowanych aplikacji biznesowych.

Zwiększyła się  także liczba partnerów handlowych i wdrożeniowych Solemis, a co najważniejsze wzrosła liczba klientów –  użytkowników systemów Business Intelligence, doskonale wspomagających działalność firm w kryzysie.

„Od ponad 20 lat przekonujemy firmy do racjonalizacji zarządzania i zwiększania efektywności działalności z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. Szczególnie w ciężkich czasach konieczna jest precyzyjna, bieżąca analiza efektywności biznesowej” – mówi Ryszard Sadowski, Prezes Solemis Group. „Sami robimy to od początku naszej działalności, a nowe narzędzia testujemy zawsze najpierw u siebie – tegoroczne wyniki Solemis Group doskonale potwierdzają, że takie działania przynoszą efekty. Co więcej, wzrost liczby użytkowników naszych rozwiązań wskazuje również, że coraz większa liczba medżerów rozumie znaczenie analiz finansowych, budżetowania i controllingu w procesie racjonalizacji działalności ich firm.”

6,1 mln zł przychodu i 100% większe zyski

Zakończony 31 maja br. rok finansowy Solemis Group SA zamknął przychodami 6,1 mln zł oraz 100% wzrostem zysku w porównaniu do poprzedniego roku. Wzrost zysku jest wynikiem większej efektywności działania i nie wiązał się ze zmniejszeniem zespołu – wprost przeciwnie, liczba specjalistów zwiększyła się o niemal 50%.

Na początku 2009 roku Solemis Group SA objął 100% udziałów w firmie Solvena Management Systems, zajmującej się wdrożeniami zaawansowanych systemów wspomagania zarządzania m.in. Microsoft Dynamics Nav (ERP), DocLogix (DMS – Document Management System) oraz Targit i Prophix (BPM – Business Process Management i BI – Business Intelligence).

Większa otwartość klientów na Business Intelligence

„Wyrażnie obserwujemy – spowodowany kryzysem – bardzo duży wzrost zainteresowania systemami BI” – mówi Ryszard Sadowski, „wzrost zakupów nie jest niestety już tak wielki jak to zainteresowanie, ale jest równie wyraźny. Co ciekawe, naszymi rozwiązaniami coraz bardziej interesują się wielkie firmy i korporacje, które dotychczas twierdziły, że rozwiązania BI mają wbudowane w swoje systemy – wielkie ERP/CRM. Okazuje się, że nasze rozwiązania – sięgające do danych ze wszystkich systemów używanych w firmie – dają nie tylko większą elastyczność analityczną ale i są znacznie prostsze w użyciu, przez osoby nie mające dotychczas praktyki z programami analitycznymi.”

BI na każdym stanowisku menedżerskim

Prawdziwe, naprawdę zdumiewające efekty z implementacji systemów klasy Business Intelligence uzyskiwane są wtedy, gdy dostęp do systemu mają menedżerowie wszystkich szczebli w firmie. Jeśli mogą oni łatwo, samodzielnie prowadzić analizy na aktualnych danych – np. wyników sprzedaży w podziale na regiony, produkty, kolory, rozmiary, ceny – to podejmowane przez nich decyzje przyniosą znacznie lepsze efekty. Co więcej efekty tych decyzji będą bardzo szybko widoczne – będzie można ocenić ich skuteczność i dokonać niezbędnych korekt.

System BI przenosi punkt ciężkości ze zbierania danych i przygotowania analizy w dowolnym przekroju na wyciąganie wniosków wynikających z tych analiz. Doświadczenie Solemis pokazuje, że wyzwala to w pracownikach i menedżerach ogromne pokłady inwencji i kreatywności, która przynosi firmie wymierne efekty biznesowe.

Poziom cenowy i warunki licencjonowania systemów oferowanych przez Solemis pozwalają na udostępnienie ich znacznie większej liczbie użytkowników w firmie – niż ma to miejsce w przypadku większości innych rozwiązań, szczególnie wbudowanych w wielkie systemy ERP.

6 nowych partnerów

W zakończonym roku finansowym Solemis podpisał 6 umów partnerskich. Nowymi partnerami w zakresie systemu PROPHIX zostały firmy ABC AKADEMIA, Sanmargar, SIMPLE sp. z o.o. (Dąbrowa Górnicza),a w zakresie systemu TARGIT: Zeto Poznań, IT VISION oraz TRIMTAB

Dziś Solemis ma łącznie 19 firm partnerskich w całej Polsce. Pięć z nich ma autoryzację na obydwa systemy PROPHIX i TARGIT.

Solemis liderem Microsoft Dynamics MOVE

Wiosną 2009 roku Microsoft uruchomił program MS Dynamics MOVE, którego celem jest ułatwienie użytkownikom systemu MS Dynamics GP (Great Plains) do nowego systemu MS Dynamics NAV. Solemis, mający doświadczenie z ponad 200 wdrożeń Dynamics GP w Polsce, został liderem tego projektu dokonując pierwszej w Polsce migracji – w znanej firmie YDP – Young Digital Planet oraz trzech innych firmach.