Zero,2 wdraża innowacyjny program wsparcia sprzedaży dla pracowników stacji LOTOS

przez | 08/07/2009

Od początku maja na swoich stacjach benzynowych spółka LOTOS Paliwa realizuje z sukcesem program marketingowy skierowany bezpośrednio do pracowników stacji – „Dynamic Leaders”. Jego celem jest wsparcie sprzedaży paliw premium LOTOS Dynamic oraz wzrost integracji wśród załóg stacji. Koncepcję programu stworzyła agencja Zero,2 Inżynieria Marki, która odpowiada również za jego obsługę, zakup i wysyłkę nagród.

Według Hanki Krzyżańskiej – Prezes LOTOS Paliwa Sp. z o.o. – bardzo ważnym aspektem programu jest wymiar motywacyjny. Dlatego mechanika programu została tak opracowana, by premiować współdziałanie w dążeniu do osiągania wspólnych celów. W „Dynamic Leaders” biorą udział pracownicy stacji paliw LOTOS, którzy współpracując w kilkuosobowych zespołach rywalizują o atrakcyjne nagrody. Zadaniem uczestników jest zachęcanie klientów do zakupu paliw premium, komunikowanie korzyści wynikających z tankowania właśnie tych produktów, a w konsekwencji wygenerowanie odpowiednich wzrostów sprzedaży produktów premium oferowanych przez koncern LOTOS. Na zwycięskie zespoły czeka aż 187 atrakcyjnych nagród, między innymi telewizory LCD 42″, aparaty fotograficzne, iPody, PlayStation 3, laptopy itd.

Mechanizm akcji jest oparty na systemie informatycznym wykorzystującym w komunikacji Internet oraz system generowania wiadomości SMS. Jak oświadczyła Magdalena Jurdziak, Szef Biura Marketingu LOTOS Paliwa, która nadzoruje wszystkie działania marketingowe spółki „Z pierwszych danych wynika, że zainteresowanie programem wśród pracowników stacji LOTOS jest nadzwyczaj duże”. Program, w którym prowadzone są dwa zróżnicowane rankingi sprzedaży potrwa do końca bieżącego roku. „Jeżeli akcja okaże się sukcesem, a wszystko na to już teraz wskazuje, w kolejnym roku na pewno zaplanujemy drugą edycję” – dodaje Przemysław Rybka, Szef Projektu paliw Dynamic, będący jednym ze współtwórców Dynamic Leaders.

Za nadzór nad programem i koordynację wszelkich działań odpowiedzialna jest wydzielona struktura agencji – Zero,2 Trade Marketing.