Wrocław w pierwszej trójce najlepszych polskich marek narodowych

przez | 07/07/2009

Wrocław obok Kościoła i Krakowa znalazł się w czołówce naszych najlepszych marek narodowych. Badanie przeprowadziła międzynarodowa firma doradcza GoodBrand & Company.

Zbadano ponad 300 obecnych w Polsce marek, które sklasyfikowano w 22 kategoriach. Wśród 13 narodowych marek zwycięzcą okazał się Kościół, zdobywając aż 50 punktów. Badano przede wszystkim: uczciwość, bycie dobrym pracodawcą, zaangażowanie w społeczności lokalne, a także bliskość emocjonalną. Te wszystkie cechy składały się na tzw. wartość społeczną marki, za którą przyznawano punkty. Drugie miejsce zajął Kraków z 19 punktami, a tuż za nim uplasował się Wrocław, zdobywając 18.9 punkta. W trzynastce znalazły się także: Polska, prezydent, Sejm, rząd, premier, ZUS i sześć największych miast.

„Bardzo się cieszę, że niezależna agencja potwierdziła wysoką pozycję Wrocławia. Jest to najlepsza nagroda za wysiłek, jaką można uzyskać. Ostatnie kilka lat zaangażowania całego zespołu pracowników Biura Promocji dało efekty. Chciałem też podkreślić, że budowanie marki Wrocławia wymaga dużo pracy, ale też daje dużo radości ponieważ robimy to wspólnie z mieszkańcami Wrocławia i jesteśmy z tego dumni” – mówi Paweł Romaszkan, Dyrektor Biura Promocji UM Wrocławia.