Łomża Beer Festival 2009 w Ełku 11 lipca

przez | 07/07/2009

W sobotę 11 lipca w Ełku na plaży odbędzie się piąta, finałowa impreza z cyklu Łomża Beer Festival. Gwiazdą wieczoru będzie DODA. Zabawa zaczyna się o 16, a potrwa do północy. Podczas konkursów trwających już od godziny 16 spośród publiczności wyłonione zostaną grupy budowniczych, którzy będą uczestniczyli w tworzeniu wieży ze skrzynek piwa Łomża, o wysokości ponad 8 metrów. Wielkie przeboje zagra grupa coverowa KaraRockers. Na poprzednich czterech imprezach publiczność świetnie bawiła się i uczestniczyła w konkursach, między innymi śpiewając karaoke na scenie.

Łomża Beer Festival 2009

Marka piwa Łomża w ramach II edycji cyklu letnich imprez plenerowych pod nazwą Łomża Beer Festival organizuje 5 imprez w miastach regionu: Białymstoku (6.06), Łomży (13.06.), Olsztynie (20.06), Siedlcach (27.06), Ełku (11.07). Występują w nich kolejno: Budka Suflera, Perfect, Kayah, T.Love, Doda. Imprezy rozpoczynają się o godz. 16.00 i trwają do godz. 24.00 (zamknięcie ogródków piwnych). W tych miastach także powstają „Mega Butelki Łomży”, zbudowane przy współudziale publiczności. Za właściwy montaż skrzynek i ich mocowanie jest odpowiedzialny „Super Łomża Team”  – osoby posiadające uprawnienia do prac na wysokościach, przestrzegające zasad bezpieczeństwa i BHP. Prace są wykonywane przy odpowiednim zabezpieczeniu (kaski, uprzęże). 4 drużyny, przy aktywnym wsparciu publiczności,  rywalizują między sobą o to, która z nich jako pierwsza zakończy budowę swojej „ściany”. Uczestnicy są obdarowywani nagrodami. Podświetloną konstrukcję można podziwiać do niedzielnego poranka. Wieża ze skrzynek ma ponad 8 m wysokości, a jej podstawę stanowi kwadrat o bokach 5 m.

Łomża Beer Festival organizowany jest w macierzystej dla tej marki północno-wschodniej części kraju. Jest to jednocześnie jeden z większych projektów marketingowych prowadzonych przez właściciela marki Łomża – firmę Royal Unibrew Polska. Ubiegłoroczną, pierwszą edycję festiwalu odwiedziło łącznie ok. 25 tys. gości – fotorelację można zobaczyć na stronie www.piwolomza.pl.

Piwo Łomża jest sztandarowym produktem łomżyńskiego browaru. Produkowane od samego początku istnienia firmy, stało się z czasem jedną z najlepiej znanych marek w północno-wschodniej części kraju. Łomżyński browar był pierwszym tego typu zakładem w Polsce, wybudowanym od podstaw w okresie powojennym. O jego powstaniu zadecydowało odkrycie w okolicach Łomży wód głębinowych o wysokich walorach smakowych i jakościowych. Pierwsza produkcja została uruchomiona w 1968 roku. Od wiosny 2007 roku browar należy do duńskiego koncernu Royal Unibrew. W lutym 2008 roku zarówno część produkcyjna, jak i handlowa zakładu zostały włączone w struktury Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. Piwo Łomża weszło do portfolio całego koncernu jako strategiczna marka na polskim rynku. Od końca 2008 roku Łomża Export jest szeroko dystrybuowana na warszawskim rynku oraz w sieciach handlowych w całym kraju. Piwo Łomża rozsławia swój region także daleko poza jego granicami – jest eksportowane do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Szwecji. W 2008 roku piwo otrzymało nagrodę Superior Taste Award w międzynarodowym konkursie w Brukseli. W 2009 roku zostało nagrodzone brązem w konkursie Australian International Beer Awards 2009 i Złotym Medalem Selection&Quality Award.

Latem 2008 roku zorganizowano pierwszy raz koncerty w 4 miastach regionu pod wspólną nazwą Łomża Beer Festival. Było to pierwsze wydarzenie w pełni wypływające z inicjatywy firmy w tym regionie, organizowane przez producenta marki Łomża. Wcześniej marka wspierała jedynie wydarzenia w regionie, sponsorując je. Działalność ta jest kontynuowana i firma uczestniczy w kilkudziesięciu imprezach w regionie rocznie. Jednak dodatkowo organizuje własną imprezę.  Firma zaangażowała się obecnie, jak co roku, w największe regionalne wydarzenie w Łomży  – „Gościniec”. Tym razem na tę planowaną na 4 lipca imprezę marka Łomża zaprosi również warszawiaków, wykorzystując kampanię outdoorową w stolicy. Obecnie piwo Łomża Export jest także dystrybuowane w rejonie Warszawy i w sieciach handlowych w Polsce, a docelowo ma być dostępne w 30% punktów detalicznych w Polsce. Od kwietnia 2009 roku prowadzona jest także kampania reklamowa piwa w telewizji ogólnopolskiej.

Więcej: www.piwolomza.pl