Osiem marek Grupy CEDC w Klubie milionerów

przez | 06/07/2009

W opublikowanym na początku lipca międzynarodowym rankingu Drinks International zwanym „Klubem Milionerów” najszybciej rosnącymi markami regionalnymi okazały się polskie wódki Soplica oraz BOLS. Absolwent natomiast, jako jedyna polska marka, znalazł się w pierwszej dziesiątce w zestawieniu największych wódek na świecie. Drugą pozycję zajęła Zelenaya Marka (Green Mark), której sprzedaż w 2008 roku wyniosła ok. 12 milionów 9 litrowych opakowań i zanotowała prawie 50% wzrost.

Polacy znają  jakość swoich wódek, dlatego też wybierają marki produkowane w Polsce. To wyróżnia nasz kraj pod tym względem na tle innych państw, które dzięki popularnym w nich alkoholom znalazły się w rankingu. Na dziesięć najszybciej rosnących w 2008 r. marek regionalnych na świecie dwie pochodzą właśnie z Polski. Soplica zajęła w tym rankingu drugie miejsce notując 14% wzrost a BOLS szóste wzrastając o prawie 11%. Wielkim sukcesem jest również pozycja Absolwenta, który zajmuje ósmą pozycję w rankingu największych wódek na świecie. Jego sprzedaż wyniosła 4,18 milionów 9 litrowych opakowań wyprzedzając takie marki jak Finlandia, Sobieski czy Wyborowa.

Wysokie pozycje osiągnęły również marki rosyjskie należące do Grupy CEDC. Na pierwszym miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących regionalnych marek, znalazła się marka Parlament, za którą od razu uplasowała się Soplica. Z kolei Zelenaya Marka (Green Mark) produkowana przez Russian Alcohol Group, w której CEDC ma udziały jest drugą największą i najszybciej rosnącą marką wódki na świecie. Dwie inne marki tego producenta – Zhuravli oraz Yamskaya znalazły się w pierwszej dwudziestce największych wódek na świecie.

„Polscy i rosyjscy konsumenci po chwilowym zainteresowaniu zagranicznymi markami wracają do swoich rodzimych produktów, które gwarantują najwyższą jakość. Wyniki rankingu Drinks International pokrywają się z ostatnio ogłoszonymi wynikami konkursu Monde Selection, który ocenia jakość produktów. Marka BOLS i Absolwent otrzymały w jego ramach najwyższe odznaczenia: BOLS Złoty Medal (Gold) a ABSOLWENT oprócz Wielkiego Złotego Medalu (Grand Gold) został wyróżniony specjalną nagrodą Międzynarodowym Trofeum za Jakość. To dowodzi tylko tego, że jakość produktów przekłada się bezpośrednio na ich popularność wśród konsumentów a tym samym na ich sprzedaż” – komentuje wyniki badania Joanna Bujarska-Ciszek Dyrektor Marketingu w Grupie CEDC.