Najnowszy raport firmy analitycznej IDC potwierdza dominację SAS na rynku zaawansowanej analityki

przez | 02/07/2009

Z opracowanego przez firmę analityczną IDC raportu Worldwide Business Intelligence Tools 2008 Vendor Shares wynika, że SAS Institute jest zdecydowanym liderem rynku zaawansowanej analityki. Według raportu podsumowującego sprzedaż rozwiązań Business Intelligence w 2008 roku, przedsiębiorstwa o  wiele częściej wybierają zaawansowane rozwiązania analityczne SAS, niż 16 pozostałych dostawców wymienionych w tym zestawieniu.

„W ciągu ostatnich trzech lat na rynku narzędzi BI obserwujemy o wiele szybszy wzrost segmentu zaawansowanej analityki, niż tradycyjnych rozwiązań do raportowania i analiz. Naszym zdaniem ten trend będzie się utrzymywał pomimo ostatnich zawirowań w światowej gospodarce.” – powiedział Dan Vesset, Wiceprezes Programu ds. Badań nad Analityką Biznesową w firmie IDC i współautor raportu.

W raporcie IDC firma SAS Institute znalazła się również na drugim miejscu wśród dostawców narzędzi Business Intelligence oraz w pierwszej piątce firm sprzedających rozwiązania do raportowania i analiz.

„Podstawowe narzędzia do generowania zapytań i raportów są potrzebne, ale niewystarczające. W dzisiejszych trudnych realiach rynkowych zaawansowana analityka jest niezbędnym narzędziem do uzyskania kompleksowej oceny sytuacji biznesowej,  usprawnienia procesów i osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.” – powiedział Jim Davies, Wiceprezes i CMO w SAS.

SAS oferuje pakiet rozwiązań biznesowych dedykowanych dla poszczególnych branż, które umożliwiają kompleksowe i efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem w oparciu o informacje ukryte w posiadanych przez firmę danych. Organizacje mogą rozwiązywać skomplikowane problemy biznesowe, podejmować trafne decyzje biznesowe oparte na danych faktycznych, osiągać mierzalne cele biznesowe, osiągnąć wzrost dzięki wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań, a także sprostać przyszłym wyzwaniom biznesowym.