King Cross w sieci WLAN od Meru

przez | 02/07/2009

King Cross Marcelin – jedna z największych galerii handlowych w Poznaniu – udostępniła swoim klientom nowoczesną sieć bezprzewodową od Meru Networks. Wdrożenie przeprowadził Komputronik Biznes.

Stworzona w King Cross sieć bezprzewodowa ma charakter otwarty i jest dostępna dla wszystkich osób odwiedzających galerię handlową. Sieć została zaprojektowana w taki sposób, aby  najsilniejszy sygnał był w miejscach, gdzie w galerii są kawiarnie. Ma to umożliwić posiadaczom laptopów – robiącym zakupy w King Cross – odpoczynek przy kawie z opcją darmowego skorzystania z Internetu. Do stworzenia sieci wykorzystano dwa punkty dostępowe Meru MN-AP201RH Single Radio 802.11 a/b/g oraz kontroler Meru MN-MC505-EU0. Ze względu na zastosowanie rozwiązań Meru Networks, sieć bezprzewodowa w King Cross jest pod wieloma względami unikatowa.

„Najbardziej wyróżniającymi cechami nowej sieci bezprzewodowej jest zastosowanie w niej dwóch opatentowanych technologii Meru: kontroli i zarządzania ruchem w sieci ATC (Air Traffic Control™) oraz technologii tzw. wirtualnej komórki (Virtual Cell™). Pierwsza z nich pozwala na ścisły nadzór nad ruchem generowanym w sieci, natomiast wirtualna komórka umożliwia wszystkim punktom dostępowym pracę na tym samym kanale, tworząc w ten sposób jednolity obszar pokryty zasięgiem sieci WLAN. Dzięki temu nie dochodzi do zakłóceń pomiędzy nachodzącymi na siebie sygnałami z różnych punktów dostępowych” – tłumaczy Łukasz Brzóska z Departamentu Sprzedaży Komputronik Biznes.

Technologia wirtualnej komórki umożliwia m.in. bezproblemowe korzystanie z telefonii VoIP przez osoby, które mają telefon komórkowy z obsługą WLAN i aktywne konto u operatora telefonii internetowej. Taką możliwość mają też klienci King Cross Marcelin, którzy nie muszą się obawiać, że ich połączenie będzie przerywane za każdym razem, gdy znajdą się w miejscach z nachodzącymi na siebie sygnałami z różnych sieci bezprzewodowych. Bez rozwiązań Meru, w King Cross takie zakłócenia miałyby miejsce – na terenie galerii funkcjonuje bowiem kilka sieci WLAN, przeznaczonych wyłącznie dla pracowników centrum handlowego.

„Zależało nam na udostępnieniu naszym klientom możliwie najlepszego rozwiązania WLAN. Bezprzewodowy dostęp do Internetu jest bowiem istotnym czynnikiem tworzącym wartość dodaną w centrach handlowych, a to wpływa na zadowolenie klientów. Dlatego cieszę się, że udało nam się wybrać rozwiązanie, które idealnie wkomponowało się w naszą istniejącą infrastrukturę teleinformatyczną, a dodatkowo zapewniło naszym klientom stabilny i szybki dostęp do Internetu oraz wiele innych możliwości, niedostępnych dla użytkowników pozostałych sieci bezprzewodowych” – mówi Katarzyna Wycinka,  Dyrektor King Cross Marcelin.