Cube Group SA zdobywcą wyróżnienia Golden Arrow

przez | 30/06/2009

Cube Group SA, agencja działająca w segmencie Performance Marketingu, została wyróżniona w konkursie Golden Arrow za zrealizowaną w Internecie kampanię sprzedażową nowej kolekcji ubrań RESERVED. Działania, rozliczane w modelu efektywnościowym, w skuteczny sposób połączyły online, mobile marketing, offline. W rezultacie trwająca zaledwie 4 dni (13–17 maja br.) kampania zaowocowała bardzo wysokim ROI i zwiększeniem ruchu internetowego na stronie RESERVED, co w sposób bezpośredni przyczyniło się wzrostu sprzedaży w tradycyjnych sklepach.

Opracowana przez Cube Group strategia akcji marketingowej, realizowanej w modelu CPA (Cost Per Action), zakładała dotarcie do szerokiego grona internautów, nie tylko miłośników marki RESERVED. W wyniku współpracy Cube Group z wydawcami serwisów kobiecych (m. in. Polki.pl, We-dwoje.pl, Wizaż.pl, Cogdziezaile.pl, Broszka.pl), przygotowano działania wykraczające poza standardowe ujęcia kampanii internetowych opartych wyłącznie na reklamie typu display. Powstały m. in. zindywidualizowane strony opracowane przez serwisy specjalnie na potrzeby kampanii.

Wspólnie z wydawcami kanałów tematycznych stworzono indywidualną promocję redakcyjną dla marki RESERVED, która – dzięki innowacyjnemu podejściu – przyczyniła się do znacznego wzmocnienia promocji w sieci. Ponadto, w kampanii wykorzystano także marketing wirusowy, pozwalający na bardziej efektywne dotarcie do jeszcze większej grupy odbiorców. Działaniom promocyjnym towarzyszył mailing oraz komunikacja SMS przypominającą o możliwości skorzystania z rabatów.

1891
źródło: Cube Group SA

Intensyfikacja i synergia działań sprzedażowych, przeprowadzonych przy optymalnej minimalizacji kosztów, przyczyniła się zwiększenia konwersji na sprzedaż w sklepach offline. W ciągu 4 dni trwania kampanii internauci pobrali kilkanaście tysięcy kuponów, a z opcji „poleć znajomemu” skorzystało kolejne kilkaset osób. Liczba produktów zakupionych przy wykorzystaniu rabatów tylko podczas trwania internetowej kampanii promocyjnej przekroczyła kilka tysięcy sztuk.

– Akcja spotkała się z żywym zainteresowaniem internautów – mówi Ina Markiewicz, Project Manager RESERVED. – Przy niewielkim budżecie, osiągnęliśmy sukces znacznie przekraczający nasze oczekiwania. Poprzez starannie zaplanowaną kampanię, ukierunkowaną na maksymalizację zysków, zrealizowaliśmy najważniejszy, obrany przez nas cel – sklepy RESERVED odwiedzili internauci zainteresowani naszą marką! Co istotne, wszystkie osoby, które pobrały kupony rabatowe, wyraziły zgodę, abyśmy się z nimi kontaktowali za pomocą e-maila i SMS. Marka RESERVED będzie dbać, aby każdy zainteresowany regularnie otrzymywał informacje o przysługujących mu rabatach i promocjach, i miał szansę na wyjątkowo korzystne zakupy w naszych sklepach.

Kampanię zrealizowano przy współpracy witryn Wizaż.pl, Polki.pl, We-dwoje.pl, Broszka.pl, Fotka.pl, Cogdziezaile.pl, Nasza-klasa.pl, a także sieci reklamowych Ad-vice oraz Glossy Media.

– Nasz zespół udowodnił, że Cube Group to nie tylko efektywne działania SEM, ale równocześnie kompleksowe wsparcie dla kampanii internetowych – dodaje Marcin Michalski, Dyrektor ds. Rozwoju, Cube Group SA.