Kolorowe Emocje rozbawiły dzieci po raz piąty

przez | 29/06/2009

Co powstanie z połączenia 360 dwumetrowych płyt MDF, 3000 kilogramów farb oraz kilku tysięcy kolorowych pelerynek i pędzli? Jeśli do tego zestawu dołączymy jeszcze dzieci, to będą to Kolorowe Emocje. Piąta edycja wydarzenia właśnie dobiegła końca.

ke-2009-wroclawKolorowe Emocje, to jeden z największych prospołecznych projektów, adresowanych do dzieci w wieku od 3 do 13 lat. Mecenasem wydarzenia jest od samego początku firma Baumit, a organizatorem Agencja inplusPR z Wrocławia.

– Projekt z roku na rok się rozrasta – mówi Aleksandra Gilewska z Baumit – W roku 2005 Kolorowe Emocje organizowaliśmy w czterech miastach, w 2006 i 2007 w siedmiu, a w ubiegłym już w dziesięciu. Tym razem odwiedziliśmy aż trzynaście miejscowości, bijąc tym samym kolejny rekord.

Były to: Białystok, Rzeszów, Kielce, Toruń, Łódź, Wrocław, Gliwice, Opole, Poznań, Pobiedziska, Gdynia, Szczecin i Gorzów Wielkopolski.

Główną atrakcją każdego z 13 eventów było wielkie plenerowe malowanie – w tym roku pod hasłem ekologii oraz „Świata Żywiołów.” W centralnych punktach miast, ustawione zostały ogromne – gotowe do pomalowania – konstrukcje z płyt MDF, podzielone na cztery części – Wodę, Ziemię, Powietrze i Ciepło. Dzieci nie tylko malowały, ale uczestniczyły jednocześnie w proekologicznych zabawach, z wykorzystaniem surowców wtórnych i konkursach z nagrodami. Wszystkie przygotowane zostały przez profesjonalnych pedagogów.

Kolorowym Emocjom towarzyszył również ogólnopolski konkurs „Mali Ekolodzy”. Głównym celem akcji było wyłonienie najbardziej świadomych ekologicznie, szkół i przedszkoli oraz dzieci.

Z uwagi na rozmach organizacyjny tegorocznej edycji, zmianie uległa formuła projektu. Zamiast imprez symultanicznych, przyjęto wariant ogólnopolskiego tournee. W ciągu kilku tygodni, Kolorowe Emocje odwiedziły 13 miast, przemierzając ponad 3000 kilometrów. – Idea pozostała jednak bez zmian – dodaje Gilewska – Kolorowe Emocje wciąż są projektem, który łączy w sobie elementy rozrywki i nieskrępowanej zabawy w plenerze z artterapią i edukacją.

Kolorowym Emocjom towarzyszyły szeroko zakrojone działania promocyjne m.in. w prasie i lokalnych stacjach radiowych, internecie, a także środkach komunikacji miejskiej, salonikach prasowych oraz wybranych centrach handlowych i kinach. Projekt wsparło 50 patronów medialnych, 14 patronów honorowych oraz niespełna 40 partnerów i przyjaciół. W przygotowaniu i realizacji wydarzenia uczestniczyło ponad 400 osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.