K2 i Coca-Cola po raz kolejny udowadniają że „To możliwe!”

przez | 29/06/2009

Wokół kampanii Coca-Cola Zero „To możliwe!” dzieje się coraz więcej. Już w dniach 29.06, 30.06 oraz 02.07 odpowiednio na stronach głównych portali: o2.pl, Interia.pl i Onet.pl, pojawi się wyjątkowa kreacja, wyróżniająca się na tle innych wyświetlanych w portalach. Za scenariusz i realizację odpowiada agencja K2 Internet.

Na potrzeby kampanii reklamowej dla Coca-Cola Zero SWAT zespół K2 zdecydował się wykorzystać nietypowe i zaskakujące użytkownika rozwiązanie. Po wejściu na portal, user widzi wyświetlaną nakładkę, która imituje wygląd portalu. Nakładka składa się z tekstów udających oryginalne wiadomości oraz z początkowo statycznych sekwencji video. Po chwili animacje są kolejno odtwarzane, budując historię opowiadającą o tym, co jest możliwe z Coca-Cola Zero.

Wyjątkowość kreacji opiera się zarówno na jej atrakcyjności wizualnej, zaangażowaniu emocjonalnym użytkownika, a także na zoptymalizowaniu, w wyniku którego reklama pomimo dość dużej wagi nie stanowi obciążenia dla użytkownika. Podczas pracy zdecydowano się odejść od standardowej formy pojedynczego bannera, a powiązać kilka formatów w jedną całość – nakładkę imitującą bieżące wiadomości, która jednocześnie nie przeszkadza w odbiorze portalu. Technicznie kreacja składa się z połączonych 4 animacji. W celu osiągnięcia elementu zaskoczenia, kreacje modyfikowano tak, aby upodobnić jak najbardziej do układu danego portalu, na którym jest wyświetlana. Wszystkie elementy były tworzone od podstaw (modele, sceny) na podstawie istniejącego keyvisuala.

Przygotowując kampanię dla Coca-Cola Zero bardzo zależało nam na dostarczeniu użytkownikom zabawy już z samego obcowania z reklamą. Oczywiście bardzo ważne było przy tym pozostanie spójnym z komunikacją marki. Pomysł wyjścia z jednego bannera i rozegrania fabuły na różnych formach występujących razem w danym portalu był idealnym rozwiązaniem. Kluczowe jest również to, że nie próbujemy na serio udawać, że nasze bannery nie są bannerami. Marka Coca-Cola jest kojarzona z radością i zabawą i taka jest też ta kampania.- mówi Arkadiusz Szulczyński, Innovation Director K2 Internet.

Młodzi mężczyźni często zupełnie nieświadomie pakują się w bardzo niewdzięczne i kłopotliwe sytuacje, z których wybrnięcie jest nie lada wyzwaniem, Przeważnie są to problemy w relacjach damsko-męskich. My chcemy zainspirować ich do tego, by nie traktowali tych sytuacji zbyt serio, nigdy nie tracili dobrego humoru i starali się szukać bezkompromisowych i niekonwencjonalnych rozwiązań, które tylko pozornie mogą wydawać się nie możliwe do zrealizowania. – mówi Szymon Michalik, Kierownik marki Coca-Cola Zero w Coca-Cola Poland Services.

Współpraca pomiędzy K2 Internet S.A. a Coca-Cola Poland Services trwa od 2003 roku. W tym czasie w ramach współpracy zrealizowano kilkanaście serwisów wizerunkowych (m.in. Alubutla, Happiness Factory 2), wiele serwisów promocji konsumenckich (np. World Cup 2006, Xmas 2006, CLMF 2007, Euro 2008, Go Zero 2009) oraz platformę Coke.pl – wielopłaszczyznowy projekt skierowany do młodszych konsumentów. W styczniu br. K2 uruchomiło serwis Zapunktowani.pl – połączenie całorocznego programu lojalnościowego i loterii promocyjnej. Od momentu launchu na rynku polskim Coca-Cola Zero (marzec 2008r.) K2 odpowiada również za komunikację internetową produktu i mechanizmy promocji konsumenckich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.