FreecoNet SA konsoliduje rynek telefonii internetowej

przez | 29/06/2009

FreecoNet SA – wiodący usługodawca telefonii internetowej w Polsce – zakończył trwający kilka miesięcy proces migracji użytkowników 30 operatorów VoIP do swojej platformy. Przyłączeni do FreecoNet wskutek procesu migracji użytkownicy zyskali przede wszystkim dostęp do tańszych połączeń telefonicznych, a także nowych usług dodanych.

Migracja użytkowników 30 operatorów VoIP do FreecoNet rozpoczęła się na przełomie września i października 2008 roku. Objęła klientów platformy fon24.pl, którzy wyrazili zgodę na przejście do FreecoNet (m.in. Halo Interia, Fonea, Darmowe Rozmowy, TeleGadu). Proces ten odbył się bardzo płynnie – użytkownicy zachowali posiadane numery telefonu, saldo na koncie, a także ustawienia takich funkcjonalności, jak połączenia alarmowe czy poczta głosowa. Oprócz tego otrzymywali bonus – dodatkowych 10 proc. kwoty pierwszego doładowania konta we FreecoNet. Obecnie jako użytkownicy FreecoNet, mają dostęp do tańszych rozmów telefonicznych i bogatego zestawu usług dodanych.

„Platforma VoIP FreecoNet ma tak elastyczną architekturę, że może przyjąć dowolną liczbę operatorów VoIP, zachowując przy tym ciągłość świadczonych usług. Przykładem jest zakończony proces przyłączania do platformy FreecoNet większości resellerów VoIP, którzy do tej pory bazowali na platformie fon24.pl. Decydując się na współpracę z FreecoNet, zarówno operatorzy jak i ich użytkownicy, mają zapewnioną przede wszystkim stabilnie funkcjonującą platformę VoIP, wysoką jakość świadczonych usług, a do tego niskie stawki połączeń telefonicznych i najbardziej rozbudowany pakiet usług dodanych dla użytkowników indywidualnych i firm. Operatorom VoIP zapewniamy też elastyczne formy współpracy z nami” – mówi Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet SA.

Część operatorów VoIP, zdecydowała się na współpracę z FreecoNet SA na zasadach Programu Partnerskiego (użytkownicy zostali włączeni bezpośrednio do FreecoNet). Natomiast pozostali podjęli decyzję o ciągłości świadczenia usługi pod własną marką, ale bazując już na platformie FreecoNet. Każdy z nich otrzymał od firmy Datera SA, za niewielką miesięczną opłatę, skonfigurowany przez dostawcę serwer telekomunikacyjny Datera Call-eX ISP, który umożliwia świadczenie usługi VoIP. Abonenci takiego operatora mają dostęp do usług dodanych (np. poczta głosowa), a ruch telefoniczny kierowany jest przez platformę FreecoNet.

„Już przed rokiem informowaliśmy o tym, że rynek VoIP w Polsce czekają działania porządkujące i konsolidacyjne. FreecoNet – przyłączając do swojej platformy 30 operatorów VoIP – jest prekursorem tych zmian. Często mniejsi usługodawcy telefonii internetowej są zbyt słabi, aby zapewnić swoim użytkownikom ofertę na naprawdę wysokim jakościowo poziomie i systematycznie ją rozbudowywać o kolejne rozwiązania. Decydując się na współpracę z nami, mają gwarancję nie tylko zadowolenia swoich klientów, ale też zysków. FreecoNet jest otwarty na współpracę z wszystkimi operatorami VoIP i nadal będzie aktywnie uczestniczył w działaniach konsolidacyjnych” – zapowiada Jan Wyrwiński.