Nowy portal luksusowy

przez | 26/06/2009

Silne emocje drzemiące w markach skłaniają ich użytkowników do wymiany wyrażeń i doświadczeń. Umożliwia im to Think Luxury (www.tlux.pl) – pierwszy w Polsce społecznościowy portal dla miłośników produktów markowych.

Emocje są potężnym kluczem do serca i portfeli konsumentów. Dlatego kupując produkt markowy poza rzeczywistym towarem otrzymujemy określone wrażenia. To efekt kreacji marketingowej. – Klient ma poczuć, że marka jest mu szczególnie bliska, pasuje do jego pragnień i preferencji, jest spójna z obrazem siebie i stylem życia – mówi dr Anna Syrek-Kosowska, psycholog biznesu z Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu. Chęć poczucia wyjątkowości sprawia, że coraz więcej marek staje się symbolem prestiżu, wyraża miejsce w hierarchii społecznej. – Kiedyś decydowało o tym pochodzenie czy wykształcenie. Dziś wystarczy kupić markowy produkt – komentuje Syrek-Kosowska.

Paradoksalnie to, co ma wyróżniać, może też łączyć. – Silne emocje drzemiące w markach skłaniają ich użytkowników do wymiany wyrażeń i doświadczeń. Naturalnym miejscem ich ekspresji staje się internet – mówi Michał Rak, redaktor naczelny portalu Think Luxury. Serwis powstał z myślą o miłośnikach produktów markowych. Użytkownicy mogą tworzyć tu kolekcje posiadanych czy wymarzonych produktów oraz zakładać fankluby ulubionych marek. Komentują nowości rynkowe, wymieniają spostrzeżenia o produktach, które kupili.

– Największą uwagę naszych użytkowników skupiają ekskluzywne marki odzieżowe i kosmetyczne: YSL, Versace, Calvin Klein czy Givenchy – wymienia Rak. Spore zainteresowanie budzą też  inne globalne marki: Adidas, Nike, Converse, BMW, Apple, Nokia czy Motorola. W rankingu brandów najczęściej komentowanych lub dodawanych przez użytkowników do swoich profilów jest też kilka polskich marek. Popularnością cieszą się zwłaszcza te, które do kreacji swojego wizerunku od lat przywiązują szczególnie dużą wagę, np. Wittchen, Ryłko czy Dr Irena Eris. Czasami jednak do zdobycia sławy wystarczy nowatorski produkt. – Wielu naszych użytkowników zainteresowało się w ostatnim czasie nieznaną szerzej marką Elektrower, która wprowadziła na rynek rower z napędem elektrycznym – zauważa Michał Rak.

W portalu Think Luxury zgromadzono opisy i zdjęcia setek luksusowych produktów dostępnych w polskich sklepach: ubrań, kosmetyków, biżuterii, zegarków, sprzętu elektronicznego, samochodów, motorów, mebli, a nawet produktów spożywczych. Użytkownik może wyszukiwać je według kategorii lub marek; ma też możliwość znalezienia sklepów, w których wybrany towar jest sprzedawany. W katalogu ujęto również usługi premium: wycieczki, zabiegi SPA, szkolenia menedżerskie itp. Codziennie na stronie publikowane są też nowe informacje o rodzimym i światowymi rynku premium. – Polski konsument jest bardzo zainteresowany produktami z zagranicy. Fani wielu marek z niecierpliwością oczekują rynkowych nowości ulubionych firm – mówi Michał Rak. – Kiedy wreszcie informacja o nowości pojawia się w serwisie, potrafią komentować najmniejsze szczegóły nowego produktu – dodaje.

– Badania nie tylko psychologów pokazują jednoznacznie, że nasze zachowania konsumencie nie do końca są racjonalne. Tak więc kluczem do rynkowego sukcesu staje się budowanie relacji, przywiązania do marki – puentuje dr Anna Syrek-Kosowska, psycholog biznesu.