DB Schenker wyszkoli ponad 20 000 kierowców samochodów ciężarowych w całej Europie w celu ograniczenia zużycia paliwa

Energooszczędna jazda w transporcie lądowym w Europie należy do najważniejszych inicjatyw DB Schenker w zakresie walki z globalnym ociepleniem. Na przestrzeni następnych kilku lat, wiodący dostawca usług transportowych i logistycznych, przeszkoli ponad 20 000 kierowców samochodów ciężarowych w całej Europie – w tym kierowców podwykonawców – w zakresie energooszczędnej jazdy. Kierowca może w znacznym stopniu wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez styl jazdy, np. działania zapobiegawcze i przez wyrównaną jazdę. Już jednodniowy kurs przynosi widoczne efekty. Jak pokazuje praktyka, kierowcy, którzy go przeszli, zużywają średnio nawet o 10% paliwa mniej. Ponadto, DB Schenker zamierza stopniowo wyposażać samochody ciężarowe w specjalne systemy techniczne – tzw. FleetBoard – które pozwalają kierowcom sprawdzać ich własny styl jazdy.

W europejskim transporcie lądowym, DB Schenker prowadzi również rozmaite działania przyjazne środowisku, które pomogą ograniczyć szkodliwy wpływ transportu drogowego na przyrodę. Do tego rodzaju działań należy na przykład zwiększenie stopnia wykorzystania przewozów kolejowych w europejskim transporcie lądowym, optymalizacja wypełnienia samochodów ciężarowych, stopniowa modernizacja floty pojazdów oraz użycie ulepszonych paliw.

Energooszczędna jazda jest również jednym z ważniejszych zagadnień we frachcie kolejowym. W ciągu ostatnich kilku lat, DB Schenker Rail przeszkolił 5,400 maszynistów w zakresie ostrożnej i płynnej jazdy. Dzięki temu, wszelka nadwyżka czasu w rozkładzie jazdy może zostać wykorzystana do ograniczenia zużycia energii. Gdy pociąg osiągnie zakładaną prędkość, może toczyć się przez długie dystanse, tylko w bardzo małym stopniu tracąc prędkość. Jest to optymalny sposób redukcji zużycia energii podczas jazdy. W porównaniu do klasycznych stylów, energooszczędna jazda pomaga ograniczyć zużycie energii o 5% w przypadku lokomotyw elektrycznych i o 4% w przypadku lokomotyw spalinowych, jak również odpowiednio zredukować emisję dwutlenku węgla.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu