WWF Polska, zespół Wilki i Hypermedia – pomagają wilkom

przez | 24/06/2009

Agencja komunikacji i marketingu interaktywnego Hypermedia (Isobar Polska), jest współautorem strategii komunikacji internetowej w najnowszej kampanii społecznej prowadzonej przez fundację WWF, dotyczącej ochrony polskich wilków. Planowaniem i zakupem mediów – zajął się dom mediowy Hyperhouse of Media (Isobar Polska).  

WWF jest jedną z największych międzynarodowych organizacji ekologicznych na świecie. Celem toczącej się obecnie akcji społecznej jest pozyskanie środków finansowych, które pomogą ratować narażoną na wyginięcie populację wilków, żyjących w Polsce. Agencja Hypermedia jest autorem pomysłu do obecnej komunikacji, która opiera się na zaangażowaniu zespołu Wilki do kampanii. Idea akcji opiera się na przewrotnym i prowokacyjnym  haśle: „Koniec z Wilkami”.

Lider zespołu Robert Gawliński, umieścił na swojej stronie internetowej oświadczenie, w którym napisał: „Niestety, rzeczywiście jest wielce prawdopodobne, że to koniec wilków. To smutne, ze po tylu wspólnych latach nie potrafimy być razem, ale istnieje ogromny konflikt interesów i być może nie zobaczycie już wilków.  Będę się starał zrobić wszystko, żeby tak się nie stało, ale moje dobre chęci to za mało.”

Oświadczenie Gawlińskiego, zostało wielokrotnie użyte i skomentowane na plotkarskich portalach, m.in. na Plotek.pl, czy Pudelek.pl. Kulminacją kampanii, było wyjaśnienie Roberta Gawlińskiego w „Dzień dobry TVN”, które odsłaniało ideę akcji. W kampanii ponadto wykorzystano serwis tvn24.pl oraz pakiety eko AdNetu. Więcej o kampanii można się również dowiedzieć pod adresem: www.wwf.pl/wilk

Jest to już druga wspólna akcja fundacji WWF i Hypermedia. Poprzednia związana była z projektem ochrony polskich niedźwiedzi.