Dobry rok dla eGamblingu

przez | 24/06/2009

Notowana na giełdach we Frankfurcie oraz w Wiedniu spółka bet-at-home.com na koniec 2008 roku osiągnęła zysk brutto 38,2 mln Euro w stosunku do 23,4 mln Euro w roku 2007, co stanowi  63,4% wzrost. Liczba użytkowników na koniec 2008 roku wyniosła 1.500.000.

Polscy użytkownicy stanowią największą liczbę graczy w gronie obywateli szesnastu krajów, w których spółka bet-at-home.com prowadzi działalność. W chwili obecnej Polacy to prawie 500 000 zarejestrowanych graczy w serwisie i liczba ta stale rośnie. „Zysk brutto wypracowany przez graczy polskich stanowi 21,5%, zaledwie ułamek procenta mniej, niż w przypadku graczy austriackich – mówi Robert Raszczyk, dyrektor ds. marketingu bet-at-home.com. – Polacy coraz chętniej obstawiają wyniki gry ulubionych drużyn w Internecie. Wiąże się to z rosnącą popularnością zakładów sportowych on-line oraz coraz lepszymi wynikami naszych drużyn. Dlatego bet-at-home.com chętnie sponsoruje nie tylko wydarzenia sportowe, w których wysokie miejsca zajmują polscy sportowcy, jak mistrzostwa świata w piłce ręcznej w Zagrzebiu w styczniu czy mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym w Libercu w lutym tego roku, ale także utytułowane polskie drużyny, takie jak Wisła Kraków, tegoroczny piłkarski mistrz Polski.”

Wyniki finansowe spółki odzwierciedlają tendencję wzrostową, typową dla całego segmentu rynku eGamblingowego. Bet-at-home.com AG odnotował wzrost zysku brutto z 23,4 mln Euro w 2007 roku do 38,2 mln Euro w roku 2008. Jednocześnie obrót wzrósł z 494,2 mln Euro w 2007 roku do 674,5 mln Euro w 2008 roku, czyli o 36,5%. Aktywa płynne na koniec grudnia 2008 wynoszą 16,9 mln Euro.

Papiery wartościowe przeznaczone do obrotu dają kwotę 16,9 mln Euro na koniec grudnia 2008 (2007:13,2 mln Euro). W pierwszym kwartale 2009 roku spółka sprzedała 60% udziałów w RaceBets GmbH. Zysk ze sprzedaży to 2,2 mln Euro. Zostanie on uwzględniony w sprawozdaniu kwartalnym na koniec I kwartału 2009.

„Zarząd spółki spodziewa się dalszego wzrostu zysku netto, pomimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej w wielu krajach Europy oraz braku spektakularnych wydarzeń sportowych w roku 2009 – mówi Robert Raszczyk, dyrektor ds. marketingu bet-at-home.com. – Prognozy przewidują zysk netto na koniec 2009 roku w wysokości 5%.”