Otineo poszerza ofertę o badania marketingowe

przez | 23/06/2009

Otineo.com, innowacyjny system, w którym użytkownicy za oglądanie reklam wideo mogą bezpłatnie rozmawiać z telefonów stacjonarnych lub otrzymać darmowe doładowania do telefonów komórkowych, wprowadził nowe funkcjonalności dla reklamodawców umożliwiające prowadzenie badań marketingowych.

System Otineo umożliwia prowadzenie wśród użytkowników badań ankietowych, które generowane są przed lub po emitowanych spotach wideo. To pierwsze w Polsce tego typu rozwiązanie. Dzięki szerokiemu zakresowi danych demograficznych na temat użytkowników w systemie Otineo badania są prowadzone na dowolnie wyselekcjonowanych przez marketerów grupach użytkowników (np. kobieta, w wieku 24-29 lat, zamężna, mieszkająca w mieście powyżej 500 tys., mieszkańców).

– Wiemy jak ważne dla marketerów jest pozyskanie informacji zwrotnej z rynku na temat reklamowanych treści, dlatego żeby ułatwić im prace postanowiliśmy w naszym serwisie zintegrować kampanie reklamowe z badaniami marketingowymi – Łukasz Adamczyk, PR Manager Otineo.

W najbliższym czasie na bazie narzędzi do badań, Otineo uruchomi własne cykliczne badania wśród internautów mające na celu bieżące badanie efektywności kampanii wideo prowadzonych w polskim Internecie.

– Połączenie emisji reklamy z możliwością zadania pytania potencjalnym klientom to innowacja, która stanowi dla nas bardzo cenne źródło informacji. W naszej kampanii wykorzystaliśmy pytanie poemisyjne, aby poznać plany zakupowe użytkowników Otineo. – mówi Joanna Kubiak, Brand & Communication Manager w firmie Whirlpool.

Miesięczna liczba odwiedzin systemu Otineo to ponad 800 tys., a ilość miesięcznie wyemitowanych reklam sięga 2 mln. W systemie zarejestrowanych jest prawie 200 tys użytkowników, którzy za oglądanie reklam otrzymują darmowe doładowania do swoich telefonów komórkowych. Z systemu korzystali już najwięksi w Polsce reklamodawcy m.in. PZU, Carlsberg, Whirlpool, Telepizza, MIO, Ubisoft, Cropp/LPP i wiele innych.