Internet – świetlana przyszłość marketingu bezpośredniego

Internet od wielu lat stanowi nieocenioną pomoc w kampaniach marketingu bezpośredniego. Ostatnio zaczął wręcz wypierać na tym polu tradycyjne działania i sukcesywnie przejmować ich zadania. Tezę tę potwierdza doświadczenie wielu firm na polskim rynku. Skarbnica Narodowa, IMP, Prografix, Świat Książki, Acxiom Polska czy Yves Rocher to tylko nieliczni przedstawiciele tej grupy. Jak wykorzystali oni możliwości Internetu?

Marketing online to obecnie najszybciej rozwijająca się forma marketingu bezpośredniego. Jest on nie tylko tańszy i szybszy, ale przede wszystkim bardzo skuteczny i precyzyjny. W ciągu ostatnich miesięcy przekonała się o tym Skarbnica Narodowa, która postanowiła zintegrować działania offline i online. Jak twierdzi Anna Kokiza, Dyrektor ds. Marketingu z firmy Skarbnica Narodowa, wysiłek się opłacił:

– Skarbnica Narodowa zauważyła znaczny wzrost liczby zamówień od kiedy zintegrowała działania marketingowe online z offline. Możliwość dokonania zamówienia przez Internet sprawiła, że zakup numizmatu stał się prostszy i szybszy. Skarbnica Narodowa cieszy się, że Klienci szybko przekonali się do tej formy zakupów.

Skarbnica Narodowa to nie jedyna firma z branży marketingu bezpośredniego, która efektywnie wykorzystuje szerokie możliwości Internetu. Kolejną firmą jest Yves Rocher (producent kosmetyków). Yves Rocher powstała w 1959 roku i początkowo stosowała tylko sprzedaż wysyłkową. Pierwszy sklep otworzyła 10 lat później, natomiast w 2000 roku rozpoczęła działalność online. Podobnie jak Skarbnica Narodowa, Yves Rocher również połączyła działania online z offline. Stworzyła sklep internetowy, w którym można nabyć takie same produkty jak w tradycyjnych sklepach i ofertach wysyłanych pocztą. Jedyną różnicą są promocje, które zmieniają się w zależności od kanału sprzedaży.

Podobną strategię jak Skarbnica Narodowa czy Yves Rocher obrały inne firmy. Obecnie standardem jest strona internetowa, na której można zapoznać się z produktem, a często nawet go nabyć. Idealnym przykładem jest firma Tchibo, która w ostatnim czasie otworzyła sklep online, w którym oferuje swoje produkty.

Elementy marketingu bezpośredniego online stosuje większość polskich firm (ok. 70 proc.), nawet te, które nie korzystają z jego tradycyjnych metod i narzędzi. Nie każda prowadzi tak intensywne działania jak Skarbnica Narodowa, jednak narzędzie typu e-mailing stało się już czymś niezwykle powszechnym. Mogą się o tym przekonać wszyscy internauci, którzy posiadają swoją pocztę elektroniczną. Codziennie dostają bowiem informacje o najnowszych książkach, kosmetykach, kursach językowych, promocjach na kupno samochodów, ofert ach wyjazdów zagranicznych itd.

Jedno jest pewne. Internet jest przyszłością marketingu bezpośredniego. Działania Skarbnicy Narodowej, Yves Rocher czy Świata Książki to zaledwie nieliczne przykłady dowodzące tej tezy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu