Interactive Intelligence: nowe rozwiązanie do automatyzacji procesów biznesowych

przez | 23/06/2009

Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ), międzynarodowy dostawca zintegrowanych rozwiązań z zakresu komunikacji IP dla biznesu, wprowadza na rynek system Interaction Process Automation™ (IPA), czyli nowy produkt do automatyzacji procesów biznesowych i obiegu dokumentów w firmie, wykorzystujący w tym celu rozwiązania komunikacyjne.

IPA automatyzuje procesy w obrębie całej firmy, poprawiając jej wydajność operacyjną przy równoczesnym zmniejszeniu wykorzystywanych zasobów. Rezultat to niższe koszty i mierzalny zwrot z inwestycji w system komunikacji zunifikowanej.

„IPA to zupełnie nowe podejście do automatyzacji procesów” – powiedział dr Donald E. Brown, założyciel i prezes Interactive Intelligence. – „Sięgnęliśmy po dojrzałą technologię komunikacyjną i zastosowaliśmy sprawdzone mechanizmy do automatyzacji procesów biznesowych w obrębie całej firmy. IPA zwiększa efektywność i ogranicza koszty działalności przedsiębiorstwa. Mniejsze zatrudnienie, szybsza realizacja poszczególnych procesów, brak opóźnień i błędów ludzkich, a także standaryzacja przebiegu i obsługi procesów – to podstawowe korzyści naszego nowego rozwiązania.”

Interactive Intelligence opracowało IPA jako alternatywę dla tradycyjnych, złożonych pakietów i zestawów narzędzi workflow, które wymagają profesjonalnego wsparcia, kosztownego dostosowywania programistycznego oraz długich cykli wdrożeniowych. Punktem wyjścia była platforma IP do ujednoliconej komunikacji, która została przystosowana do zarządzania dokumentami i procesami. IPA oferuje narzędzia do rejestracji, ustalania priorytetów, określania ścieżek i hierarchii oraz śledzenia procesów na każdym etapie.

Platforma Interactive Intelligence do zunifikowanej komunikacji biznesowej wraz z narzędziem Interaction Process Automation™ oferuje następujące funkcje:

  • Kolejkowanie i routing dla określania priorytetów oraz rozdziału zadań procesowych,
  • Mechanizm presence, który wskazuje gotowość pracowników do przyjęcia zadań i przyspiesza czas realizacji,
  • Nagrywanie umożliwia zachowanie zgodności procesów biznesowych z przepisami prawa,
  • Monitoring w czasie rzeczywistym daje kierownictwu wgląd w pracę na każdym etapie procesu,
  • Kompleksowe raportowanie dla wszystkich atrybutów procesów,
  • Technologia VoIP zapewnia całkowitą niezależność od fizycznej lokalizacji. Pracownicy mogą uczestniczyć w procesach biznesowych z dowolnego miejsca na świecie.

System IPA jest przeznaczony dla średnich i dużych organizacji ze wszystkich branż, które muszą automatyzować wieloetapowe procesy biznesowe. Przykładowe zastosowania to na przykład: wprowadzanie nowych pracowników do firmy, zarządzanie potencjalnymi klientami, przetwarzanie roszczeń ubezpieczeniowych czy też zarządzanie wnioskami pożyczkowymi.

System IPA będzie dystrybuowany za pośrednictwem wybranych, certyfikowanych dystrybutorów Interactive Intelligence. Przewidywany termin wprowadzenia go do oferty w Polsce to koniec bieżącego roku.