Black Red White zwiększa udziały na Słowacji

przez | 23/06/2009

Black Red White – jeden z największych w Polsce producentów i dystrybutorów klasycznych oraz nowoczesnych mebli mieszkaniowych, a także artykułów wyposażenia wnętrz – zwiększa swój udział w słowackim rynku meblowym. BLACK RED WHITE SA – podmiot dominujący w Grupie – nabyła większość akcji w spółce handlowej LUTO Slovakia a.s. z siedzibą w Koszycach. Tym samym liczba spółek tworzących Grupę wzrosła do 21. Kluczowym założeniem inwestycji jest wzrost sprzedaży detalicznej produktów z oferty Black Red White na rynku słowackim.

LUTO Slovakia a.s. jest właścicielem sieci salonów meblowych MEGA Nábytok. Placówki tej firmy powstały jako przeciwwaga dla zachodnioeuropejskich sklepów meblowych na terenie Słowacji. BLACK RED WHITE SA, nabywając większość akcji LUTO Slovakia a.s., pozyskała jej punkty sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 22 tys. m2. W planach firmy jest rozbudowa sieci sprzedaży detalicznej oraz wzmocnienie wizerunku marki wśród Słowaków. Własna sieć salonów firmy LUTO będzie funkcjonowała pod nazwą „Nábytok Black Red White”.

„Inwestycja na Słowacji to efekt realizacji strategii Grupy Black Red White zakładającej m.in. zwiększenie obecności na rynkach zagranicznych – w szczególności na rynkach wschodnich i południowych. Polskie meble na rynku słowackim cieszą się bardzo dużą popularnością. Blisko połowa asortymentu wyposażenia wnętrz eksportowanego na Słowację z zagranicy to właśnie nasze krajowe wyroby. Tym bardziej istotna jest realizowana przez nas inwestycja. Meble Black Red White sprzedajemy na Słowacji już od wielu lat. Liczymy, że dzięki współpracy z LUTO Slovakia a.s. nasz udział w tym rynku wzrośnie” – powiedział Stanisław Bosak, prezes zarządu BLACK RED WHITE SA.

Asortyment Black Red White jest obecny na Słowacji już od pond 12 lat. Rosnący udział w sprzedaży świadczy o dużej popularności produktów firmy wśród słowackich klientów. Dystrybucja mebli Black Red White na tym rynku odbywa się za pośrednictwem firmy Kontap, która zaopatruje spółkę LUTO oraz innych odbiorców w asortyment oferowany przez Grupę.

Produkty Black Red White dostępne są w ponad 2000 punktów sprzedaży w 50 państwach świata. W Polsce firma posiada – poza punktami partnerskimi – 42 salony własne. Do końca 2009 roku planowane jest otwarcie kolejnych placówek: w Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.