‘Fantastyczne marki’ sponsorami zlotu fanów science fiction

Już w dniach 2-5 lipca Warszawa po raz kolejny zamieni się w fantastyczne centrum Polski. To tu odbędzie się piąta edycja ogólnopolskiego konwentu miłośników fantastyki Avangarda. Zbliżające się wydarzenie to nie tylko zlot fanów science fiction, fantasy i horroru, ale również konferencja naukowa i wyjątkowa okazja do spotkania z przedstawicielami świata literatury i sztuki.

Zjazd wspierany jest przez szereg mniej i bardziej znanych marek. Są to m.in. SCI FI Channel i Hewlett-Packard (sponsorzy generalni), CD PROJEKT, GAM – Torby Ekologiczne, Microsoft, NEC, Kingston, Sapphire, Cooler Master, Hotel Ibis Ostrobramska i wiele innych. Firmy zapewniają wsparcie techniczne, merytoryczne i finansowe wydarzenia.

W trakcie 4-dni konwentu przewidziano ok. 500 godzin atrakcji – prelekcji tematycznych, konkursów z nagrodami, turniejów, gier fabularnych, aktywności na świeżym powietrzu oraz spotkań z zaproszonymi gośćmi. W ramach konwentu odbędzie się również zlot fanów serialu Star Trek, blok poświęcony fantastyce rosyjskiej z udziałem gości zagranicznych, oraz atrakcje dla zwolenników rozrywki elektronicznej – sala z konsolami Xbox oraz duża sala komputerowa wyposażona w szeroką gamę gier. Wszystko to dzięki aktywnemu uczestnictwu wspierających firm.

Dlaczego tak znane marki zaangażowały się w sponsoring niszowej zdawałoby się imprezy?

Wydarzenie odbywać się będzie się pod hasłem Kulturalne Odrealnienie. Twórcy konwentu chcą w ten sposób podkreślić, że fantastyka to nie tylko rozrywka ale też ważna i rozległa gałąź kultury – nie tylko masowej.

– Chcemy pokazać że fantastyka wiąże się nie tylko z zabawą ale też z edukacją i rozwojem cech kreatywnych i wyobraźni. Wielu fanów fantastyki to studenci, naukowcy, osoby związane z twórczością artystyczną, oraz pracownicy na stanowiskach zarządzających. Fantastyka jest dla każdego i każdy może w niej coś cennego dla siebie naleźć. – mówi Mirosław Kowalski, główny koordynator zjazdu. – To bardzo dobra grupa docelowa dla branży komputerowej, wydawniczej i rozrywkowej, ale nie tylko – bardzo często marki wspierające tego typu przedsięwzięcia traktowane są jako bardziej przyjazne konkretnemu środowisku, co nierzadko ma odzwierciedlenie w wyborze nabywanych produktów i usług. Avangarda V uchodzi za fantastyczną wizytówkę Warszawy. Zaangażowanie poszczególnych marek w działania komunikacyjne na naszym konwencie może być świetną inwestycją w przyszłość oraz plusem wizerunkowym. Naturalnie naszym podstawowym partnerem jest SCI FI Channel, którego nie mogło zabraknąć, niebagatelne znaczenia ma też wsparcie sprzętowe ze strony HP. Przez swoje zaangażowanie marki te wspierają również nasze cele związane z propagowaniem fantastycznego hobby, rozwoju wyobraźni i kreatywności – dodaje.

Konwent Avangarda V odbędzie się w dniach 2-5 lipca 2009 w warszawskim Zespole Szkół nr 37 im. Agnieszki Osieckiej przy al. Stanów Zjednoczonych 24. Głównym organizatorem AVANGARDY V jest Stowarzyszenie ‚Avangarda’. Więcej informacji na stronie www.ava.waw.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu