Lama Gold wspiera edukację seniorów w kampanii „Szlachetne zdrowie Lama Gold”

przez | 22/06/2009

Ludzie, którzy śpią mniej, żyją dłużej; brak snu prowadzi do otyłości; drzemka w ciągu dnia jest niezdrowa – czy to prawda? Potoczne opinie na temat snu są w dużej mierze błędne. Mity na temat snu podczas otwartych wykładów mogli weryfikować seniorzy w całej Polsce. Wszystko to w ramach kampanii edukacyjnej „Szlachetne zdrowie Lama Gold”, której kolejna odsłona właśnie dobiegła końca.

Spotkania „Zdrowy sen – fakty i mity” prowadzone były przez znanych ekspertów w dziedzinie zaburzeń snu. Wykłady były otwarte i bezpłatne. To część ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Szlachetne zdrowie Lama Gold” organizowanej przez firmę Lama Gold oraz Uniwersytety Trzeciego Wieku. W ramach wiosennej edycji prowadzone były otwarte wykłady m.in. dr Michała Skalskiego oraz dr Darii Prackiej – polskich autorytetów w dziedzinie leczenia zaburzeń snu. W spotkaniach wzięło udział ponad 1600 polskich seniorów.

Pomysłodawcą oraz organizatorem kampanii jest firma Lama Gold. W projekcie biorą udział słuchacze Uniwersytetów Trzeciego Wieku. – Większość z nas uważa, że szklanka mleka z miodem czy wino przed snem pomagają zdrowo spać. Nie mogąc zasnąć, spędzamy w łóżku długie godziny, czekając aż poczujemy się senni; rano jemy śniadanie w łóżku zamiast przy stole. Popełniamy mnóstwo błędów, które przekładają się na to, że gorzej śpimy czy nawet zaczynamy chorować na bezsenność – uważa dr Michał Skalski, opiekun merytoryczny kampanii edukacyjnej „Szlachetne zdrowie Lama Gold” i specjalista w dziedzinie zaburzeń snu. Kampania integruje środowisko seniorów, a wykłady są dla Polaków w grupie 50+ okazją do poszerzania swojej wiedzy na temat profilaktyki zdrowotnej.

Wiosenna odsłona kampanii „Szlachetne zdrowie Lama Gold” pt. „Zdrowy sen – fakty i mity” objęła ponad 10 miast z całej Polski – rozpoczęła się w marcu i właśnie dobiegła końca. W każdym mieście wydarzenia podzielone były na 2 etapy. Podczas pierwszego spotkania słuchacze brali udział w merytorycznym wykładzie eksperta, drugie spotkanie poświęcone było praktycznym poradom, jak zdrowo spać. Opiekunami merytorycznymi wydarzenia i jednocześnie wykładowcami są: dr n. med. Michał Skalski – z Poradni Leczenia Zaburzeń Snu Kliniki Psychiatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Warszawie i dr n. med. Daria Pracka z Katedry i Zakładu Fizjologii oraz Pracowni Badań nad Snem Collegium Medicum w Bydgoszczy i UMK w Toruniu.

Spotkania w ramach kampanii Szlachetne zdrowie to nie tylko wykłady i warsztaty. Uczestnicy prelekcji sami sprawdzali, jakie błędy dotyczące snu popełniają. Każdemu badaniu towarzyszyła krótka ankieta dotycząca faktów i mitów na temat snu. Kampanię podsumuje publikacja analizy wyników zebranych podczas wszystkich wykładów zaprezentowana na stronie www.szlachetnezdrowie.eu. W portalu publikowane są także na bieżąco relacje z wydarzeń w poszczególnych miastach. Dla osób zainteresowanych poszerzeniem tematyki zdrowego snu przygotowano możliwość zadania dodatkowych pytań dr Michałowi Skalskiemu. Na stronie umieszczane są artykuły merytoryczne i wywiady ze specjalistami.

– To już druga edycja wydarzenia. W jesiennej edycji kampanii „Szlachetne zdrowie” wzięło udział ponad 3000 osób z całej Polski; podsumowanie akcji znajduje się na stronie www.szlachetnezdrowie.eu. Cieszymy się, że tak wielu ludzi zainteresowała tematyka reumatyzmu. Drugą odsłonę kampanii poświęciliśmy problematyce snu, gdyż jak wynika z badań przeprowadzonych przez Lama Gold, coraz więcej Polaków ma problemy ze snem i często są one efektem błędnego postępowania czy myślenia. Wiosenną odsłonę kampanii połączyliśmy ze zmianą czasu, kiedy została nam „zabrana” godzina snu. Wykłady okazały się pomocne i nasi słuchacze wiedzą już, jak postępować, by zdrowo spać i czuć się wypoczętym każdego poranka – mówi Zbigniew Theus, koordynator kampanii z firmy Lama Gold.

Kolejna edycja kampanii edukacyjnej „Szlachetne zdrowie Lama Gold” rozpocznie się jesienią 2009 roku – tematyka będzie tym razem dotyczyć rehabilitacji.