Port Przyjazny Pasażerowi – wyniki plebiscytu portalu Pasazer.com

przez | 19/06/2009

Na uroczystej Gali,17 czerwca 2009 roku, ogłoszono wyniki pierwszego Plebiscytu „Port Przyjazny Pasażerowi”. W internetowym głosowaniu pasażerowie wybrali najlepsze lotnisko w Polsce i w Europie, przyznając zwycięskie statuetki portowi lotniczemu  w Katowicach i Kopenhadze.

Port lotniczy to obecnie coś więcej niż tylko miejsce rozpoczęcia lub zakończenia podróży. Współczesny port lotniczy to sklep, kawiarnia, restauracja, a także preludium do odpoczynku dla wielu pasażerów udających się na wakacje.

Plebiscyt „Port Przyjazny Pasażerowi” jest pierwszym tego typu, jakościowym badaniem, w którym ocenie głosujących poddano kluczowe dla portu lotniczego elementy: komunikację (pod względem dojazdu i dostępności parkingów), odprawę biletowo-bagażową, kontrolę bezpieczeństwa, dostępność sklepów i usług oraz funkcjonalność i system organizacji lotniska.

Głosy 11 tysięcy podróżnych

Ponad 11 tysięcy czytelników portalu pasazer.com oceniało, w skali od 1 do 10, najlepszy ich zdaniem polski i europejski port lotniczy. Najbardziej przyjaznym polskim portem został Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach (średnia ocen – 7,17). Drugie miejsce zajął Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie ze średnią ocen 7,07, a trzecie, ze średnią ocen 6,96 – Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice. Spośród europejskich lotnisk Polacy najwyżej ocenili port w Kopenhadze (średnia ocen – 8,58) oraz  w Zurychu i Monachium (ze średnią ocen odpowiednio 8,49 i 8,45).

– Wyniki plebiscytu pokazują jak istotna dla pasażerów jest funkcjonalność lotniska. Wszyscy chcemy szybko dojechać na lotnisko, bezproblemowo zaparkować, zrobić zakupy oraz zostać miło i szybko odprawionym. Nasze badanie jest sygnałem dla zarządzających portami lotniczymi, że wymagania podróżujących stale rosną. Mamy nadzieję, że nasz plebiscyt przyczyni się do doskonalenia oferty polskich lotnisk” – powiedział Paweł Cybulak, redaktor naczelny Pasazer.com

Pierwsza Gala Plebiscytu Port Przyjazny Pasażerowi zgromadziła wielu znamienitych gości. Wśród zainteresowanych wynikami plebiscytu byli prezesi największych polskich portów lotniczych, przedstawiciele linii lotniczych operujących w Polsce, a także przedstawiciele urzędów i instytucji związanych z lotnictwem. Zwycięzcy odebrali nagrody z rąk Zbigniewa Mączka – wiceprezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Krzysztofa Banaszka – prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Grzegorza Dittrich, prezesa BH Travel Retail Poland.

Organizatorem Plebiscytu jest Portal Pasazer.com, a partnerem Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona”.