Inwazja poznańskich słoni

przez | 19/06/2009

Trzydzieści kolorowych, afrykańskich słoni pojawi się w najbliższy weekend w sześciu miastach w Polsce w ramach akcji promocyjnej poznańskiego Nowego ZOO.  Każdy będzie mógł dotknąć na szczęście słoniowej trąby, bawić się przy wibrujących rytmach bębnów djembe i dundun’ach i wymalować na twarzy podzwrotnikowe wzory. Organizatorem akcji jest Miasto Poznań przy wsparciu koncernu Veolia Environnement/ Dalkia. Za kreację, przygotowanie i koordynację działań, w całości odpowiada agencja TEQUILA\Polska.

„Umieszczenie 30 słoni, ważacych razem 6 ton, w 6 miastach Polski i zapewnienie wokół nich animacji dla mieszkańców to spore organizacyjne wyzwanie. Mamy jednak duże doświadczenie w takich przedsięwzięciach, dlatego jestem pewna, że przy słoniach z Poznania wszyscy będą się doskonale bawić” – mówi Natalia Wojciechowska z agencji TEQUILA\Polska

Akcja potrwa od piątku 19 czerwca do niedzieli 28 czerwca. Jej celem jest promocja, otwartej w kwietniu atrakcji turystycznej Poznania: nowoczesnej Słoniarni w poznańskim Nowym Zoo. Powstanie Słoniarni związane jest z koncepcją zrównoważonego rozwoju miasta, w którym jednym z priorytetów jest stworzenie nowego standardu rekreacji dla mieszkańców i turystów.

W ramach działań promocyjnych, słonie ważące ponad 280 kg każdy, wykonane w całości z masy żywicznej i pomalowane w kolorowe wzory, pojawią się w Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie, Warszawie i w Zakopanem. W pierwszy weekend akcji, w dniach 20 i 21 czerwca, wokół słoni zorganiowane zostaną animacje dla mieszkańców, a przygrywać będą afrykańskie bębny zespołu Republika Czadu Zbigniewa Łowżyła.

Akcja komunikowana jest poprzez reklamy prasowe, banery na wybranych portalach internetowych oraz ulotki. Za stworzenie koncepcji akcji, kreację materiałów reklamowych i całość działań organizacyjnych odpowiada agencja TEQUILA \Polska, która już wcześniej współpracowała z Urzędem Miasta Poznania przy otwarciu Słoniarni.