Myjnia bezdotykowa – alternatywny sposób na inwestycję w kryzysie

przez | 18/06/2009

150 myjni bezdotykowych spod znaku BKF Myjnie w ciągu 18 miesięcy planuje uruchomić w Polsce spółka Carwash Investment. Inwestycja w pojedynczą myjnię miałaby zwrócić się w ciągu dwóch lat i być alternatywnym do tradycyjnych sposobem inwestycji nadwyżek finansowych.  

Sieć ma być rozwijana w systemie partnerskim. Jej właściciele chcą wykorzystać niszę na polskim rynku, gdzie działa jedynie 400 myjni bezdotykowych przy niemal 40 mln. mieszkańców.

carwash-investment_myjnia-bezdotykowa– W krajach, w których mycie bezdotykowe jest standardem, na każde 10 tys. mieszkańców przypada minimum jedno stanowisko myjni. By zatem zaspokoić potrzeby polskich kierowców powinno powstać cztery tysiące stanowisk myjni bezdotykowych. Aby natomiast mówić o nasyceniu rynku, musielibyśmy wskazać liczbę kilkukrotnie wyższą. Te dane pokazują jak dobrą inwestycją jest uruchomienie własnej myjni bezdotykowej. Każdy kto choć raz skorzystał z myjni samoobsługowej wie, że by umyć na niej samochód trzeba czekać często w długiej kolejce, szczególnie w weekendy i przed świętami – mówi Adrian Grandke, wiceprezes Carwash Investment.

Przystępując do Partnerskiego Systemu Carwash Investment inwestor uzyskuje przede wszystkim wyselekcjonowaną i sprawdzoną lokalizację. Ponadto Carwash Investment wyposaża myjnie w urządzenia renomowanego polskiego producenta BKF, tańsze ze względu na brak ryzyka kursowego od urządzeń zagranicznych konkurentów.

By uruchomić własną myjnię w systemie proponowanym przez Carwash Investment trzeba dysponować kwotą minimum 100 tys. złotych. Pozostała część może zostać sfinansowana przez partnerów sieci – Europejski Fundusz Leasingowy i bank BZ WBK. Pozwoli to na uruchomienie dwustanowiskowej myjni, której koszt całkowity wyniesie ok. 380 tys. złotych netto.

Największe, sześciostanowiskowe myjnie pozwalają na uzyskanie dochodu na poziomie nawet 50 tys. zł miesięcznie.

– Oprócz pomocy w sfinansowaniu inwestycji i doborze lokalizacji, oferujemy naszym partnerom pełne wsparcie biznesowe na każdym etapie inwestycji, od projektu myjni, po jej budowę i działania marketingowe – dodaje Adrian Grandke.

Carwash Investment zapewnia partnerom projekt myjni, uzyskanie pozwolenia na jej budowę oraz wykonanie obiektu „pod klucz”. W trakcie eksploatacji inwestor może liczyć również na szkolenia pracowników, reklamę i promocję, zaopatrzenie w preparaty i materiały eksploatacyjne, a także serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.

Zaletami myjni bezdotykowych są m.in. niższe ceny i krótszy czas mycia, bezpieczeństwo dla lakieru samochodów oraz eksploatacja myjni zarówno w lecie, jak i w zimie. Ponadto dzięki oszczędności wody (do 80 proc. w porównaniu do myjni automatycznych), zmniejszonemu poborowi energii dzięki wykorzystaniu technologii LED i zmniejszonej emisji dwutlenku węgla, myjnie bezdotykowe są znacznie bardziej ekologiczne niż inne tego typu obiekty.

Myjnie bezdotykowe, w których średni koszt kompleksowego mycia samochodu to osiem złotych, nie są przy tym konkurencją do myjni automatycznych zlokalizowanych na stacjach benzynowych, gdzie za umycie samochodu płaci się przeciętnie ok. 15 zł. Jak twierdzą przedstawiciele Carwash Investment, rekordziści na myjniach bezdotykowych pod marką BKF Myjnie są w stanie umyć samochód już za dwa złote.